fallback

Как член на надзорния съвет на Volkswagen е искал да преговаря с Путин

Австрийският предприемач Зигфрид Волф е написал през януари писмо до руския президент предлагайки възстановяване на руския автосектор 

22:00 | 07.04.23 г.
Автор - снимка
Създател

С началото на руската атака срещу Украйна Volkswagen спря бизнес дейностите си в Русия - горчив удар за руската автомобилна индустрия в допълнение към западните санкции. Според репортаж на Der Spiegel помощ се твърди, че е дошла от член на надзорния съвет на основния акционер на VW - Porsche SE. Твърди се, че австрийският предприемач Зигфрид Волф е написал през януари писмо до руския президент Владимир Путин, в което предлага помощ за възстановяване на руската автомобилна индустрия.

В писмото Волф предлага на Путин да възроди „легендарната руска марка Волга". За това завръщане австриецът искал да използва заводските мощности и ноу-хауто на VW. След началото на войната VW спря производството в собствения си завод в Калуга и се оттегли от производственото партньорство с руския автомобилен производител ГАЗ в Нижни Новгород.

Skoda с руски дизайн

Планът на Волф е да възобнови производството на автомобили от марката на VW Škoda в двата завода от втората половина на 2023 г: В писмото си до Путин Волф обяснява, че първо в Калуга ще се произвежда моделът Rapid, а по-късно в Нижни Новгород - моделите Octavia, Kodiaq и Karoq. Автомобилите щели да получат руски дизайн и „фундаментално променен външен дизайн", за да се откроят „характерните черти" на легендарните модели „Волга“ и „Победа“. 

Благодарение на неговата инициатива „ще бъде задоволено търсенето на руските потребители на висококачествени и надеждни автомобили", пише той, а освен това ще бъдат създадени „общо над 12 000 високотехнологични работни места". Всичко това е „основа за по-нататъшното развитие на независима и модерна автомобилна индустрия в Руската федерация". Според Волф проектът ще бъде управляван от руската компания „ПромАвтоКонсалт“, „на която аз съм собственик". Промишленият партньор е групата ГАЗ, която е във фокуса на вниманието на санкционните органи. „При днешните трудни условия - пише Волф - в Русия има недостиг на висококачествени автомобили. Неговият „нов инвестиционен проект за възобновяване на производството на леки автомобили" можел да „реши този проблем".

Очевидно Волф иска да го реализира заедно с водещия руски автомобилен производител ГАЗ. За целта той се нуждае от заем от руското правителство в размер на 60 млрд. рубли, което се равнява на около 800 млн. евро към момента на предложението, се казва в съобщението. Вече е постигнато „принципно споразумение с висшето ръководство на Volkswagen", пише той.

Volkswagen и Porsche „са в невидение“ 

В отговор на въпрос на Spiegel германският концерн Volkswagen ясно се дистанцира от инициативата на Волф: управителният съвет „не е знаел нищо" за неговото писмо и за дразнещото му съдържание". Въпреки че компанията на Волф „ПромАвтоКонсалт“ е била сред заинтересованите от закупуването на компанията, не е имало никакви обещания от страна на висшето ръководство към отделните заинтересовани страни преди приключването на процеса на продажба. „Поради това за нас е неразбираемо как е могло да се направи позоваване на това пред трети страни". През март VW взе решение за друг потенциален купувач на руския си бизнес, като според информация на списанието това е групата автомобилни дилъри "Авилон".

Волф остави без отговор обширно запитване от списанието, коментар липсва и от ГАЗ, Кремъл и „ПромАвтоКонсалт“. От Porsche SE коментираха само лично Зигфрид Волф и неговата инициатива в Русия: „Porsche SE не знае и не е знаела за споменатото от Вас писмо от Волф". Porsche SE не е отговорила на въпроса дали компанията майка на VW все още има доверие на члена на надзорния съвет Волф.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:53 | 07.04.23 г.
fallback
Още от Новини виж още