Шведският автомобилен концерн Volvo Cars AB обяви, че продажбите му растат с 8 на сто на годишна база през март до 63 132 превозни средства, подкрепен главно от силното търсене на изцяло електрическите модели, които стават все по-популярни на редица пазари по света, съобщава Ройтерс. Делът им за първото тримесечие достига 62% от общите продажби на концерна в Европа.
В същото време колите с това задвижване достигат 41% от глобалните продажби на компанията, собственост на китайската Geely Holding, през първите три месеца на годината.
За февруари продажбите на групата се увеличават с 22%, подпомогнати от 187-процнентния скок на месечна база на батерийните модели, като електромобилите представляват 19% от общите ѝ продажби.
Междувременно Volvo очаква допълнителни предизвикателства през 2023 г. въпреки стабилното търсене на превозните средства на компанията, след като автопроизводителят отчете спад на печалбата за последното тримесечие на 2022 г.
Оперативната печалба за четвъртото тримесечие се понижи до 3,4 млрд. крони (322,2 млн. долара) спрямо 3,7 млрд. крони година по-рано. Представянето на Volvo беше засегнато от високите цени на лития и от недостига на полупроводници.
Компанията и нейните конкуренти се сблъскаха с продължителен недостиг на чипове през последната година, който на няколко пъти ги принуди да ограничат производството.
Други проблеми, свързани с веригата на доставки, енергийната криза и ускорената инфлация, също помрачиха операциите на Volvo.