Базираните в САЩ собственици на 143 хил. автомобила Volkswagen Atlas не трябва да позволяват на хора да сядат на предните пътнически седалки, докато системите за откриване на пътници в тези превозни средства не бъдат коригирани, предупреждава Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA), цитирана от Ройтерс.
Сервизната акция обхваща превозни средства модел Atlas, произведени в периода 2018-2021 г., както и версията Atlas Cross Sport от 2020 г. Проблемът засяга потенциални дефектни системи за откриване на пътници на седалката до шофьора.
Системата може да не работи правилно заради неизправни кабели и да деактивира предпазната възглавница за пътника отпред, дори когато седалката реално е заета. Деактивирана въздушна възглавница няма да се разгърне в случай на катастрофа, което увеличава риска от нараняване на пътника, изтъква NHTSA.
От своя страна Volkswagen заяви, че в момента разработва корекция, която се очаква да бъде готова в края на 2023 г. През 2020 г. германската компания представи нов кабел за справяне с потенциални проблеми със системата.
VW каза, че не знае за катастрофи или наранявания, свързани с изтеглянето.
Производителите на автомобили са задължени да поставят сензори, които деактивират въздушните възглавници за пътника отпред, ако усетят присъствието на деца или възрастни с нисък ръст, за да предотвратят сериозно нараняване или смърт при разгръщане на въздушната възглавница - събитие, което включва известна сила.
Германският автомобилен производител започна разследване на проблема през август 2019 г. На среща през 2021 г. Volkswagen каза, че „според анализ на полевите данни повредата е много спорадична, като предупредителният индикатор на таблото светва веднага след повреда“, става ясно от резюме, подадено до NHTSA.
През февруари регулаторът поиска среща в групата, за да обсъдят ефективността на системата за защита на пътниците в Atlas, посочва Volkswagen. Автомобилният производител проведе среща с NHTSA и на 23 март, за да обсъди решението за сервизната акция.