През тази година автомобилните концерни в Германия ще произведат с около 100 хил. превозни средства повече спрямо първоначалните прогнози, съобщава Automobilwoche, цитирайки Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA).
„След като производството на леки автомобили в Германия отчете подобрение спрямо очакванията за първите два месеца на годината, коригирахме прогнозата си за целогодишното производство в посока нагоре“, изтъква президентът на VDA Хилдегард Мюлер пред Automobilwoche.
Сега VDA очаква в Германия да бъдат изградени 3,79 милиона автомобила за 2023 г. Това би представлявало ръст от 9% спрямо обемите от предходната година. Предишната прогноза на асоциацията беше за 3,69 милиона автомобила, или годишен ръст от 6 на сто.
Въпреки това прогнозираните обеми за 2023 г. не могат да се сравнят с предпандемичната 2019 г., когато Германия произведе общо 4,66 млн. превозни средства.
Междувременно VDA очаква сериозен срив на пазара на електромобили в страната през годината заради намаляването на държавните субсидии при покупка на такъв тип превозни средства.
Лобистката група очаква пазарният дял на електрическите коли в страната да се свие с три процентни пункта до 28% през 2023 г. спрямо данните за 2022 г., изтъква Мюлер пред Welt am Sonntag.
Мрачната прогноза на VDA е свързана с очакванията за спад в продажбите на плъгин хибриди – превозни средства, които се задвижват чрез батерия и двигател с вътрешно горене. От началото на годината покупката на тези автомобили вече не подлежи на държавна субсидия. Значително е намалена и помощта за изцяло електрически модели.
През януари бяха регистрирани около 18 100 изцяло електрически превозни средства и малко под 9 хил. плъгин хибридни коли - рязък спад в сравнение с данните за декември, когато продажбите на чисти електромобили надхвърлиха 100 хил. броя, а тези на плъгин хибриди – близо 70 хил. броя.