fallback

Япония обособява специална отсечка от магистрала за автономни камиони

Лента ще минава по протежение на участъка от главния път „Шин-Томей“, с дължина от около 100 км, и ще свързва двата града Нумадзу и Хамамацу

14:30 | 31.03.23 г.

Участък от най-натоварената автомагистрала в Япония, свързваща Токио и Нагоя, ще бъде обособен за автономни камиони през 2024 г. като част от плановете на правителството да се справи със сериозния недостиг на шофьори в бързо застаряващата нация, съобщава Nikkei Asia Review.

Специалната лента ще минава по протежение на участъка от главния път „Шин-Томей“, с дължина от около 100 км, и ще свързва двата града Нумадзу и Хамамацу.

Идеята е част от пътна карта за национална цифрова инфраструктура, която трябва да бъде представена от правителството на премиера Фумио Кишида.

Основен компонент в плана е пример за стремежа към спестяващи труд технологии, който предвижда рязък спад на населението през следващите години.

Участъкът Нумадзу-Хамамацу е дълъг и прав, с три ленти от всяка страна на платното, и е много подходящ за използване от автономни превозни средства. Не е решено дали въпросната лента ще бъде отворена и за обикновени автомобили.

Безпилотните ленти изискват сензори и камери, които да бъдат монтирани на определено разстояние, за да позволят наблюдение в реално време на пътните условия. Ако бъдат открити паднали предмети или други препятствия, инфраструктурата ще предупреждава приближаващите превозни средства да намалят.

Подробни правила относно инсталирането на сензори и самото движение на автомобилите ще бъдат разработени от министерството на транспорта, министерството на индустрията и оператора на пътната инфраструктура.

Ще са необходими 5G комуникационни мрежи, които да бъдат инсталирани по маршрута за предаване на информация в реално време.

Проектът ще допринесе за развитието на технологията за автономен транспорт в Япония, където напоследък тя е изгубила инерция поради липсата на правна яснота относно напредналите нива на автоматизация и неразвитата модерна пътна инфраструктура.

Четвърто ниво на автономност позволява на превозните средства да изпълняват всички задачи за движение при определени обстоятелства, като тяхната употреба ще бъде разрешена от следващия месец.

Бизнесът се стреми да стартира нови услуги в очакване на промяната на правилата. Търговската къща Mitsui, например, планира да въведе логистична услуга, използваща големи камиони без водачи през фискалната 2026 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:25 | 31.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още