Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. изненада приятно синдикатите в Германия, като обяви, че няма да затвори завода в Заарлуис през юли 2025 г., а ще продължи да го експлоатира поне до края на 2032 г., пише Automobilwoche.
На работна среща в Заарлуис ръководителят на работническия съвет Маркус Тал обяви новината: „Ford ще продължи работата си в Заарлуис след 2025 г., като е осигурил 1000 работни места на Ford в Заарлуис в споразумението, което вече е сключено“.
Тези работни места са гарантирани до 31 декември 2032 г. В момента работната сила в Заарлуис наброява около 4500 служители.
„Това беше възможно само благодарение на нашата обща солидарност“, изтъква Тал в съобщение до всички служители в сряда. „Успяхме да зададем нашите ориентири за работната сила в основни точки и да начертаем перспектива за голяма част от персонала“, добавя той.
Споразумението е "междинна стъпка" в проектирането на концепция за цялото бъдеще на завода, изтъкна още Тал.
Говорител на Ford заяви, че няма да се произвеждат повече автомобили Ford в Заарлуис след 2025 г. Приоритет е привличането на инвеститори. Само ако това не бъде постигнато до 2025 г., ще влезе в сила постигнатото споразумение с работническия съвет.
Споразумението е озаглавено „Заарлуис 1“, от което може да се заключи, че се планират допълнителни решения за локацията. Досега на дневен ред беше затварянето на завода през лятото на 2025 г., когато приключва производството на популярния в Европа модел Focus.
Инвеститорите имат приоритет при плановете
Договор включва и пасаж относно продължаващото търсене на инвеститори: Ако един или повече инвеститори се интересуват от определени части на завода, тези инвеститори ще имат приоритет при изпълнението на техните проекти.
В замяна на сигурността на работните места служителите също признаха, че се готви свиване на производствения капацитет на съоръжението. Вместо да изгражда по 860 превозни средства, заводът ще произвежда по 600 автомобила на ден от 1 април.
Все пак планираният годишен капацитет от 117 хил. броя Focus ще се запази. Автомобилите ще продължат да се произвеждат на две смени, но в бъдеще темпът ще е по 300 автомобила на смяна.