Международното производство на Toyota Motor Corp. е нараснало с 1,4% през февруари, докато японският автомобилен производител се възстановява от недостига на полупроводници и ефектите от анти-Covid мерките в Китай, съобщава Bloomberg.
Най-големият автопроизводител в света е произвел 896 712 автомобила миналия месец. Глобалните продажби, включително на звената Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd., са нараснали с 10,5% до 856 376 броя, става ясно от прессъобщение на компанията.
Цифрите подчертават световната сила на Toyota при продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене само дни преди шефът на Lexus Коджи Сато да поеме поста главен изпълнителен директор в концерна, насочвайки го към бъдещето на електрическите превозни средства и възобновяемите енергийни източници.
Големият въпрос е дали Сато може да използва сегашната преднина на Toyota на фона на промяната, която обхваща цялата автомобилна индустрия.
Вътрешните продажби и производство на Toyota се повишиха на годишна база за втори пореден месец, като продажбите на компанията в Япония растат с 38% до 213 698 броя.
През февруари производителят запази прогнозата си за производство на 10,4 милиона превозни средства за фискалната година, приключваща този месец.
По-рано през февруари концернът обяви изненадващ ръст на оперативната печалба с 22% за третото фискално тримесечие, след като по-слабата йена и високите обеми на продажби помогнаха на Toyota да преодолее сътресенията във веригата на доставки и инфлацията при суровините.
Оперативната печалба за трите месеца до 31 декември достига 956,7 млрд. йени (7,28 млрд. долара). Това е доста над средната оценка на десетима анализатори за печалба от 764,54 млрд. йени, сочат данни на Refinitiv. През същия период година по-рано Toyota отчете печалба от 784,4 млрд. йени.
Макар че намали годишната си цел на производство с близо 1% до около 9,1 млн. превозни средства, компанията запази прогнозите си за годишна печалба от 2,4 трлн. йени (18,32 млрд. долара) за годината до края на март.