Китайските автомобилни дилъри изпитват сериозни затруднения в битката да съхранят своя бизнес, след като усилията им да разпродадат всички превозни средства, които няма да отговарят на новите по-строги стандарти за изгорелите газове бяха помрачени от започналата ценова война между автомобилните компании, пише Bloomberg.
Продажбите на нови леки коли, особено на такива с двигател с вътрешно горене, не успяват да се възстановят от коронавирусните ограничителни мерки въпреки сериозните отстъпки, които предлагат дилърите и концерни като BYD Co., Toyota Motor Corp. и Ford Motor Co.
Продажбите на нови автомобили се свиват с 20% през първите два месеца на 2022 г. спрямо същото време година по-рано, като продажбите на коли, работещи с бензин, се понижават с 30 на сто.
Влизането в сила на новите емисионни стандарти в Китай, което се очаква да стане през юли, ще остави дилърите със стотици хиляди коли в инвентара, които няма да може да бъдат продадени, става ясно от статия на Търговската камара на автомобилните дилъри в страната, публикувана на 23 март.
Ценовата война може да е засилила интереса на потребителите, но шоурумите, които не предлагат атрактивни намаления, отбелязват значителен спад при продажбите, посочват от лобистката група.
Дилърите успяха да преминат през една трудна 2022 г., белязана от анти-Covid мерките на Пекин, които свиха продажбите на превозни средства. Изчисления показват, че едва 20% от дилърите са работили на печалба миналата година, като повече от 2000 са прекратили дейност през 2022 г.
„Досегашните помощни мерки за коригиране на структурни проблеми на пазара очевидно не са устойчиви и не могат да продължат твърде дълго. Намаляването на цените и предоставянето на стимули ще повишат разходите и ще изядат и без това свитите маржове“, предупреждава Анджани Триведи от Bloomberg.
За да даде повече свобода на дилърите, Камарата призова новите стандарти за емисиите да бъдат отложени до януари 2024 г. и призова автомобилните производители да спрат да произвеждат превозни средства, които не отговарят на новите мерки.
Друга лобистка група, Китайската асоциация на дилърите на автомобили, се присъедини към призива. Въпреки че ценовите войни не са нещо необичайно за индустрията, настоящата е особено разрушителна, тъй като външни субекти като провинциалните власти се присъединиха със субсидии в подкрепа на местните концерни.
Вместо това различните нива на управление трябва да предприемат фискални и финансови мерки, които ще увеличат общите разходи и ще осигурят справедлив и организиран автомобилен пазар, става ясно още от статията. Производителите на автомобили трябва да променят традиционните си производствени модели, за да следват променящите се вкусове на пазара и да създадат компенсации за търговците, които може да бъдат принудени да изчистят инвентара си, добавя асоциацията.