Малко над една трета от американците, участвали в анкета, са склонни да обмислят закупуването на електрическо превозно средство, когато решат да се насочат към пазара, установява ново проучване на Ройтерс и Ipsos.
Анкетата, направена в рамките на предходната седмица, установява, че 34% от респондентите са готови да обмислят покупката на електромобил, докато 31% посочват, че не са склонни на подобна придобивка. Сред демократите 50% са готови да закупят електрическо превозно средство, докато сред републиканците само 27% са склонни на подобно действие.
Към момента на американския автомобилен пазар се предлагат над 80 електрически модела. Това задвижване представлява близо 6% от общите продажби в САЩ през 2022 г., като продадените обеми нарастват с над 60% на годишна база.
Държавният глава Джо Байдън иска 50% от всички продадени нови превозни средства през 2030 г. да бъдат електрически или плъгин хибриди. Той ще разчита на местни пазарни лидери като Tesla Inc., General Motors и Ford Motor. Компанията, ръководена от милиардера Илон Мъск, е водещ производител на електромобили както в САЩ, така и в световен мащаб. Междувременно американците харесват новите електрически модели Mustang Mach-E SUV на Ford, Chevrolet Bolt на General Motors и Ioniq 5 на Hyundai Motor.
Анкетата установява, че 56% от респондентите са готови да платят не повече от 49 999 долара за електрическо превозно средство.
През август администрацията на Байдън си осигури значително разширяване на федералните стимули за електромобили за производство на батерии и превозни средства, за да засили стремежа на индустрията към електрификацията, но колите с това задвижване в повечето случаи все още се предлагат на цена от 50 хил. долара и нагоре.
Проучването установява също, че 35% от респондентите искат електромобил, който предлага 500 мили или повече (над 800 км) пробег с пълно зареждане на батерията - разстояние, което малко електромобили предлагат днес. Други 37% търсят пробег от минимум 300 мили (480 км).
Водещите автомобилни производители по света влагат кумулативно стотици милиарди долари за разработване на електромобили и батерии, както и за добив на суровини, докато администрацията на Байдън се подготвя да приеме нови разпоредби, за да ускори прехода към по-чист транспорт.
През следващите седмици Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (ЕРА) планира да предложи нови, по-строги правила за емисиите от превозните средства с двигатели с вътрешно горене през 2030 г.
През декември 2021 г. EPA финализира новите изисквания за емисиите, отделяни от лекотоварните автомобили в работен режим, които ще влязат в сила през 2026 г.
Все пак остава големият въпрос дали правилата на EPA ще отговорят на агресивния ангажимент на Калифорния да увеличи постепенно дела на екологичните автомобили до пълното премахване на двигателя с вътрешно горене с хоризонт през 2035 г.
Ръководителят на Калифорнийския борд за въздушни ресурси Стивън Клиф заяви пред Ройтерс през декември, че федералното правителство трябва да „разгледа ограничения, които е еквивалентни на нашите правила... Ние предвиждаме 68% от колите да не отделят емисии през 2030 г., така че моделирането и разглеждането на това като опция за 2030 г. е абсолютно жизненоважно", добавя той.
Байдън не е одобрил плана на Калифорния за забрана за продажба на нови конвенционални лекотоварни превозни средства през 2035 г.
Анкетата на Ройтерс и Ipsos е проведена онлайн и обхваща 4410 респонденти.