fallback

VW: Сега е най-добрият момент за изграждане на електромобилен завод в САЩ

Законът за намаляване на инфлацията е като златната треска в Калифорния от средата на XIX век, изтъква шефът на новата марка в портфолиото на германците

11:18 | 21.03.23 г.

Щедрите американски стимули за производителите на електромобили са твърде привлекателни, за да бъдат пропуснати, сподели Volkswagen AG, визирайки федералната подкрепа, предвидена в Закона за намаляване на инфлацията (IRA), подписан от президента на САЩ Джо Байдън миналия август.

Германската група ще вложи 2 млрд. долара в съоръжение в Южна Каролина, където ще произвежда електрически SUV за своето звено Scout Motors Inc. Очаква се фабриката да бъде въведена в експлоатация през 2026 г. и да разполага с годишен производствен капацитет от 200 хил. превозни средства.

„Разглеждаме (законодателството) като златна треска“, изтъква каза Скот Кео, главен изпълнителен директор на марката Scout, правейки препратка към златната треска в Калифорния от 1849 г. „Никога не е имало по-добро време за изграждане на фабрика в Америка“, категоричен е той.

Германският концерн обмисля и възможността да заложи на подизпълнител, като Foxconn Technology Group, който да изгражда новите електромобили. По-рано този месец тайванската компания обяви, че планира да произвежда батерии за електрически превозни средства в американските щати Уисконсин и Охайо, тъй като IRA осигурява стимули за компаниите да изграждат производствени съоръжения в страната.

IRA предоставя до 7500 долара индивидуална подкрепа при покупка на електромобил, както и стимули за самите производители на електромобили и батерии в Америка. Законодателството накара Volkswagen да направи първата копка на ново съоръжение близо до Колумбия, Южна Каролина, което ще наеме до 4000 работници.

„Ако погледнем всички възможности, които предлагат Щатите и Закона за намаляване на инфлацията, най-умният начин да изградим фабрика е като го направим сами“, посочва Кео по време на пресконференция на строителната площадка в Южна Каролина.

Миналата година Volkswagen възроди марката Scout, която съществува от 60-те години на миналия век до 80-те, с надеждата да направи пробив на американския пазар, който остава сравнително незаинтересован към компанията през последните десетилетия. Volkswagen придоби марката, когато закупи Navistar в сделка през 2021 г.

Новата фабрика на Scout ще произвежда SUV-ове и големи пикапи, като марката иска да се конкурира с популярни модели като Ford Bronco и Jeep Wrangler, както и нови предложения като SUV RS1 на Rivian Automotive Inc.

Американското законодателство хвърли сянка върху европейската автомобилна индустрия, като местните политици се опасяват, че това ще доведе до отлив на инвестиции. Според анализ на екологична организация Transport & Environment (T&E) над две трети (68%) от планираните за изграждане в Европа фабрики за електромобилни батерии може да се сблъскат с отлагане на строителството или пълната му отмяна.

Гигафабриката на Tesla Inc. край Берлин, съоръжението на Northvolt в Северна Германия и заводът на Italvolt близо до Торино, Италия, са сред проектите, които рискуват да изгубят най-голям процент от планираните производствени обеми заради IRA.

T&E призовава както за финансова подкрепа от Европейския съюз (ЕС) за увеличаване на производството на батерии, така и за по-ускорени и улеснени процеси на одобрение и издаване на разрешително за такива индустриални проекти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:18 | 21.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още