fallback

Индонезия стартира електромобилна програма за близо половин милиард долара

Идеята на страната е чрез стимулирането на електрическите превозни средства да привлече големи чуждестранни инвеститори като Tesla

18:45 | 20.03.23 г.

Правителството на Индонезия предлага 7 трлн. рупии (близо 456 млн. долара) средства за субсидиране на продажбите на електрически мотоциклети до 2024 г., съобщава Ройтерс, цитирайки държавни служители. Страната иска да засили масовото налагане на електрическите превозни средства на местно ниво с цел привличане на чуждестранни инвеститори.

Властите на Индонезия, където президентът Джоко Уидодо преговаря лично с главния изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск за инвестиции в страната, планира да обяви стимули за електрически превозни средства на 1 април, споделя Лухут Панджайтан, координиращият министър по морското дело и инвестициите.

Междувременно министърът на финансите Шри Муляни Индравати каза, че субсидиите ще покрият продажбите на 800 хил. нови електрически мотоциклета и преустройството на 200 хил. мотоциклета с двигател с вътрешно горене.

„Стартираме тази програма, за да може скоро да се постигне масово приемане на електрически превозни средства с батерии и индонезийската транспортна индустрия да се трансформира в по-екологичен сектор“, изтъква Лухут по времена пресконференция.

Превозните средства, които ще могат да кандидатстват за субсидии, трябва да отговарят на минималните изисквания за местно съдържание на компонентите и суровините, добавя министърът.

Към октомври в Индонезия има около 32 хил. електрически мотоциклета по пътищата, показват данни на Асоциацията на индонезийската мотоциклетна индустрия.

Правителството се надява, че добавянето на още 1 млн. електрически двуколесни превозни средства до 2024 г. ще помогне за намаляване на потреблението на изкопаеми горива и ще развие съоръжения за производство на електромобили, които ще се възползват от богатите залежи на никел в страната, важен материал за производството на батерии.

За първи път схемата беше обявена в началото на месеца, когато индустриалният министър Агус Гумиванг Картасасмита заяви пред журналисти, че само превозни средства, произведени в страната с най-малко 40% местно съдържание на компоненти и суровини, ще отговарят на условията за субсидии. По думите му сред електрическите автомобили, които се предлагат на местния пазар, само Ioniq 5 на Hyundai и Air EV на Wuling в момента отговарят на изискването. И двете компании управляват фабрики в близост до Джакарта.

Съгласно схемата покупката на електрически скутер ще отговаря на условията за субсидия от 7 млн. рупии (около 460 долара). Същата сума ще бъде предложена и на потребителите, преработващи скутери с двигател с вътрешно горене в електрически.

Индонезия е най-големият производител на никел в света - основен компонент в структурата на електромобилните батерии, осигуряващ им по-голям пробег. Десетки местни проекти за разширяване на добива вече напредват, подкрепени предимно от китайски компании, които се фокусират върху преработката на никелова руда.

Според Панджайтан американският концерн Tesla вече се е ангажирал да произведе 1 млн. електромобила в региона. „Ще бъде ли Индонезия тази страна? Предстои да видим през следващите няколко дни“, добавя той в началото на месеца.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:35 | 20.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още