Британският производител на луксозни автомобили Bentley записа най-добрите си финансови резултати досега през 2022 г. – постигайки впечатляващите 621,8 млн. паунда (708 млн. евро) оперативна печалба, съобщава CarDealer.
Компанията разкри, че печалбата ѝ се увеличава с 82% на годишна база, или 280 млн. паунда (319 млн. евро).
Базираният в Крю производител успя да достави 15 174 превозни средства по целия свят през миналата година, като за първи път надхвърля границата от 15 000 автомобила.
Общите приходи достигат 2,9 млрд, паунда (3,38 млрд. евро), тъй като търсенето на модели, които предлагат по-разнообразни и напреднали технологични спецификации се е засилило, както и интересът към лимитираните серии.
Възвръщаемостта от продажбите възлиза на 20,9%, значителен ръст спрямо 13,7-те процента, записани през 2021 г., като това е най-високата възвръщаемост в 104-годишната история на концерна.
Ян-Хенрик Лафренц, член на борда на директорите на Bentley, който отговаря за финансите, заяви, че основният двигател на печалбата е стойността на моделите на концерна.
„Ние сме на пазара, където предлагаме интересни опции, интересни спецификации, интересни версии на нашите клиенти и те са щастливи да са тук, щастливи са да тръгнат по този път“, добавя Лафренц.
Според него Bentley се е възползвала от стабилни доставки на чипове, докато други марки са се сблъскали с недостиг, което е помогнало на Bentley да продължи да произвежда своите изключително печеливши продукти.
Лафренц също така обясни, че Bentley е била добре защитена от кризата с разходите за живот във Великобритания благодарение на глобалното си присъствие, където инфлационният натиск не се усеща толкова силно.
„На наша страна е предимството, че имаме наистина балансиран глобален отпечатък. Нашият обем, нашият марж на печалбата са равномерно разпределени по целия свят“, изтъква още Лафренц.
Ако представянето на компанията е малко по-слабо в Обединеното кралство, Bentley може да компенсира това в САЩ или Китай, добавя той. „Така че това е голямо, голямо предимство“, изтъква още директорът.
Сега Bentley се подготвя за електрическото бъдеще, като постепенно се отдръпва от миналото си на най-големия производител на 12-цилиндрови двигатели в света.
Марката планира да пусне пет електрически превозни средства в рамките на пет години, започвайки от 2026 г., и ще инвестира 2,6 млрд. паунда (3 млрд. евро) за 10 години във фабриката си в Обединеното кралство.
Търсенето на SUV модели е спомогнало за увеличаване на печалбите на групата, като продажбите на Bentayga представляват 42 процента от общия обем.
Моделите Continental GT и Convertible представляват общо една трета от продажбите, както и Flying Spur.
„От най-ниската точка през 2018 г. целият екип в Крю работи интензивно за преструктуриране на бизнес модела, успоредно с последователното пускане на водещи в сегмента нови модели“, изтъква Адриан Холмарк, председател и главен изпълнителен директор на Bentley Motors.