fallback

Skoda е на финалната права в преговорите за изтегляне на бизнеса си от Русия

Въздействието на войната в Украйна удря чешкия автопроизводител с близо 700 млн. евро

15:17 | 16.03.23 г.

Чешкият производител на автомобили Skoda Auto, част от Volkswagen Group, е във финалната фаза на оттегляне от Русия, след като понесе удар от почти 700 млн. евро от въздействието на войната на Москва в Украйна, заяви главният изпълнителен директор на марката Клаус Зелмер, цитиран от Ройтерс.

Skoda, лидерът на чешкия автомобилен сектор, който е и гръбнакът на промишленото производство на страната, претърпя тежки удари върху дейността си в Русия от прекъсванията, причинени от войната и от западните санкции, наложени на Кремъл.

Производителят на автомобили съобщи в четвъртък, че нетната му печалба е спаднала с 11,7% до 489 млн. евро през 2022 г., повлияна също от рязкото покачване на цените на суровините и прекъсванията в рамките на глобалната верига на доставки.

Доставките на Skoda в Русия се сринаха до 18 300 превозни средства през 2022 г. от 90 400 броя през 2021 г., когато страната беше вторият по големина пазар на Skoda.

 „Преговорите (за продажбата) са във финален етап, но не мога да ви дам подробности, докато не бъдат съгласувани от всички страни“, изтъква Зелмер по време на пресконференция.

Той добави, че компанията цели да замени загубеното руско производство чрез разширяване на операциите в другите заводи.

Главният изпълнителен директор на марката Volkswagen Томас Шефер сигнализира за подобни действия в четвъртък.

Що се отнася до перспективите за тази година, членът на борда на директорите на Skoda Мартин Ян, който отговаря за продажбите, каза, че производството и продажбите трябва да надвишат нивата от миналата година, когато глобалните доставки паднаха до 731 300 автомобила.

Това ще бъде подпомогнато отчасти от предстоящото навлизане на Skoda на виетнамския пазар, където марката ще започне да продава своите автомобили през второто тримесечие. Ян оцени първоначалния потенциал на 30 хил. коли.

Skoda ще поеме и стратегическото управление на експанзията на Volkswagen в Югоизточна Азия с фокус върху Индия.

Чешката компания играе важна роля в стратегията на Volkswagen за електрификация на продуктовото портфолио. Миналата пролет бившият изпълнителен директор на германската група Херберт Дийс заяви, че разработването на малки електромобили за марките Volkswagen, Skoda и Cupra е „в ход“ преди пазарния им дебют през 2025 г. Въпросните превозни средства ще бъдат с размерите на VW Polo, като ще се продават под марките на групата, насочени за по-масовия пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:15 | 16.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още