BMW AG очаква маржът на печалбата за 2023 г. да остане около нивото от миналата година, тъй като продажбите на най-скъпите автомобили в портфолиото на германската автомобилна група като 7-Series компенсират по-ниските цени на базовите луксозни модели, съобщава Bloomberg.
Концернът отчете рекордна печалба преди лихви и данъци за 2022 г. в размер на 23,5 млрд. евро, което значително изпреварва предишния резултат за 2021 г. от 16,06 млрд. евро. Това представлява ръст от 46,4% на годишна база.
Компанията очаква възвръщаемостта да остане на ниво между 8 и 10% през тази година, което е в съответствие с дългосрочните ѝ цели. Доставките вероятно ще се увеличат леко след отчетения през 2022 г. спад от 4,8% поради прекъсванията във веригата на доставки.
BMW и други производители на луксозни автомобили устояха на икономическите предизвикателства, тъй като търсенето на премиум превозни средства остана стабилно. Но с високите цени на енергията, които продължават да подклаждат инфлацията, по-високите лихвени проценти и колебливото доверие на потребителите, германските производители на автомобили започват да гледат все по-песимистично, показа скорошно проучване.
BMW също очаква глобалните пазари да се охладят тази година. Въпреки че компанията прогнозира търсенето да остане стабилно, тя посочи, че цените на новите и употребявани автомобили ще задържат сегашните си нива след повишенията през 2022 г.
След като групата отчете двукратен ръст на продажбите на електромобили при марките BMW и Mini, от ръководството заявиха, че продажбите от тази категория вероятно ще достигнат 15% от общите обеми през тази година спрямо 9% за 2022 г.
Сега BMW очаква напълно електрическите модели да представляват поне 20% от общите продажби до 2024 г. и 50% „доста преди 2030 г.“.
Маржът на автомобилния бизнес на групата за 2022 г. се понижава до 8,6% спрямо 10,3 на сто през 2021 г. Доставките достигат 2 399 632 превозни средства – спад от 4,8% спрямо отчетените през предходната година 2 521 514 превозни средства.
Междувременно BMW записва спад на въглеродните емисии, генерирани от производството ѝ на автомобили в Европейския съюз (ЕС). Количеството емисии на превозно средство се понижава с 3% до 0,32 тона спрямо 0,33 тона за предходната година.
По отношение на отделяните емисии при работата на автомобилите на компанията обемът на въглеродния диоксид се свива с 9,4% до 105 грама на изминат километър спрямо 115,9 грама на километър за 2021 г.
„Уверени сме, че можем да надградим този успех през 2023 г., тъй като продължаваме да отчитаме особено бърз темп на натрупване на поръчки за нашите напълно електрически модели“, изтъкна януари Петер Нота, член на управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиентите, марките и продажбите.