Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group и Porsche AG Оливeр Блумe определи дебата за синтетичните горива като "емоционален" и каза, че няма конфликт между електрификацията и производството на такъв тип горива по време на пресконференция, съобщава Ройтерс.
Porsche е най-силният защитник на синтетичните горива като безвъглероден начин за задвижване на автомобили с двигатели с вътрешно горене сред всички германски производители на автомобили, на фона на разпаления дебат в Европа дали да се позволи на новите конвенционални автомобили да се задвижват с екологични горива и след 2035 г.
„Можем да коригираме данъчната политика, за да направим екологичните горива по-евтини... политиката трябва да подкрепя инвестициите, за да направи цените по-привлекателни“, изтъква Блуме. „Заслужава си. Не знам друга възможност за декарбонизиране на автомобили с двигател с вътрешно горене“, добавя той.
Т.нар. електронни, или екологични горива, са синтетични горива, които се произвеждат чрез синтезиране на уловените в атмосферата емисии въглероден диоксид или чрез водород, произведен от възобновяема енергия, или от въглеродно неутрална електроенергия.
Но дори и тези горива отделят въглероден диоксид в атмосферата, когато се изгарят от конвенционалните автомобили. Идеята тук обаче е, че тези емисии са равни на количеството въглероден диоксид, уловен в атмосферата или спестен при производството на синтетично гориво, което го прави въглеродно неутрално.
Германия, където производството на автомобили представлява крайъгълен камък за икономиката, поиска от Европейската комисия (ЕК) да освободи от забраната всички автомобили, задвижвани със синтетични горива. По този начин Берлин поставя под въпрос вече договорен план за намаляване на въглеродните емисии.
Впоследствие Италия се присъедини към Берлин в заплахата да наложи вето върху предложения закон, а правителството на премиера Джорджия Мелони твърди, че няма смисъл и излага на риск хиляди работни места.