Основният автомобилен бизнес на BMW AG постигна целта си за печалба за 2022 г., подпомогнат от високите цени на моделите и консолидацията на съвместното предприятие на германската автомобилна група в Китай, съобщава Ройтерс,
Приходите на концерна нарастват с 28% до 142,6 млрд. евро, което е повече от очакванията на анкетирани от Refinitiv анализатори за 141,6 млрд. евро.
Оперативният марж на автомобилното звено достига 8,6% при печалба преди лихви и данъци от 10,6 млрд. евро и паричен поток от 11,1 млрд. евро.
BMW предложи да изплати дивидент на акционерите от 8,5 евро на акция спрямо 5,8 евро на акция година по-рано.
Компанията обяви миналия февруари, че ще плати 3,7 млрд. евро, за да се сдобие с мажоритарен дял в китайското ѝ съвместно предприятие BMW Brilliance Automotive (BBA), след като осигури необходимия лиценз от Пекин, увеличавайки дела си до 75% от 50% по-рано.
BMW посочва, че през 2022 г. се е сблъскала с по-високи разходи, включително за суровини, компоненти и логистика.
По отношение на продажбите концернът успя да продаде близо 2,4 млн. превозни средства през миналата година, което представлява спад от 4,8% спрямо обемите за 2021 г. Въпреки общия спад през 2022 г. през последното тримесечие се наблюдава известно възстановяване на продажбите, които нарастват с 10,6%, изтъква BMW.
„Уверени сме, че можем да надградим този успех през 2023 г., тъй като продължаваме да отчитаме особено бърз темп на натрупване на поръчки за нашите напълно електрически модели“, изтъкна още януари Петер Нота, член на управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиентите, марките и продажбите.