fallback

Tesla: Не се притесняваме от търканията между САЩ и Китай

Дейността в Китай на концерна ще остане стабилна, докато страната има нужда от тях, заяви ръководителят на глобалното производство на Tesla Том Джу

10:27 | 02.03.23 г.

Tesla Inc. не се притеснява от политическото и търговско напрежение между САЩ и Китай, като роденият в азиатската страна ръководител на глобалното производство на американския автомобилен производител Том Джу заяви, че дейността в Шанхай ще остане стабилна, докато компанията продължава да предоставя добър продукт и да създава работни места, съобщава Bloomberg.

Джу, който направи първата си публична изява след преместването си от Шанхай в централата на Tesla в Остин, щата Тексас, в края на миналата година, привлече вниманието, след като главният изпълнителен директор Илон Мъск пренасочи към него въпрос на анализатор в кулоарите на Деня на инвеститорите относно плановете на концерна за увеличаване на пазарния му дял в Китай и напрежението между двете най-големи икономики в света.

„Създадохме много работни места с фабриката и нашите доставчици и допринесохме много за местната общност“, изтъква Джу, добавяйки: „Докато сме нужни в страната, не виждам голям риск“.

Като поредно доказателство за това, Джу подчерта предимствата на силно локализираната мрежа от доставчици на Tesla в Китай за разлика от други компании, като производителя на AirPod GoerTek Inc., които се диверсифицират далеч от страната на фона на политическото напрежение и строгите анти-Covid мерки, наложени от Пекин. GoerTek инвестира първоначално 280 млн. долара в нов завод във Виетнам, като същевременно обмисля разширение в Индия, като по-специално американските технологични компании настояват доставчиците да проучат алтернативни локации.

Повече от 95% от доставчиците на фабриката на Tesla в Шанхай са местни компании, изтъква Джу. Американският концерн също така осигурява работа на над 30 хил. души в Китай и по-малко от 20 чужденци, работещи на местна почва, добавя той. „Правим всичко възможно да локализираме и мисля, че това ни дава абсолютно предимство да се конкурираме с всички производители на оригинално оборудване по света“, подчертава Джу.

След като Tesla първоначално се радваше на изключително топло посрещане в Китай от страна на правителството и регулаторите, ползвайки се с привилегии, недостъпни за други чуждестранни автопроизводители, компанията претърпя серия от неуспехи, които кулминираха с протеста на собственичка на Model 3 на автомобилното изложение в Шанхай преди около две години и вълна от катастрофи, последвани от регулаторни разследвания и критики от клиенти в социалните платформи. По същото време колумнист в един от ключовите държавни вестници в Китай предупреди Мъск да не поддържа теорията, че коронавирусът е „избягал“ от местна лаборатория, а разширяването на завода в Шанхай беше отложено поради опасения относно сигурността на данните.

Джу също отхвърли опасенията относно търсенето на фона на нарастващата конкуренция в Китай от страна на Nio Inc. и BYD Co., които разширяват гамата си от електрически автомобили. По-рано тази година Tesla намали цените, подклаждайки безпокойството, че търсенето се свива.

„Докато предлагаме продукт със стойност на достъпна цена, не е нужно да се тревожите за търсенето“, посочва Джу. По думите му тазгодишното ценово намаление „генерира огромно търсене“, което надхвърля производствения капацитет на компанията.

Автомобилният производител е доставил повече от 710 хил. автомобила, произведени в Шанхай, през 2022 г., или около 52% от своето глобално производство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:28 | 02.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още