Nio Inc. планира да изгради в Китай своята първа гигафабрика за батерии, в която компанията ще произвежда големи цилиндрични клетки, подобни на тези, използвани от американския ѝ конкурент Tesla Inc., съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата. По този начин китайският концерн се стреми да намали зависимостта си от доставките на Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).
Заводът подчертава амбицията на Nio да засили присъствието си на пазара на електрически превозни средства както в Китай, така и на външните пазари. Компанията също така планира да построи фабрика в съседния град Чуджоу, където ще произвежда достъпни електромобили, насочени към пазара в Европа.
Новият завод за батерии ще разполага с годишен производствен капацитет от 40 гигаватчаса (ГВтч), достатъчно, за да се покрият нуждите на около 400 хил. превозни средства, изтъкват източниците, пожелали да запазят анонимност.
Съоръжението ще бъде разположени в основния производствен център на концерна в Хъфей, който се намира в източната китайска провинция Анхуей, добавят източниците.
Основателят и председател на Nio Уилям Ли каза през юни, че концернът ще започне да произвежда 800-волтови литиево-йонни батерии, които се зареждат по-бързо от стандартните модели, през втората половина на 2024 г., като част от план, подобен на този на Tesla за използване на комбинация от батерии собствено производство и такива от доставчици в дългосрочен план.
Тогава Ли не предостави подробности по темата.
Подобно на други китайски производители на електромобили, които все още търсят рентабилност, Nio се стреми да засили контрола върху батериите, най-скъпия компонент в електромобила, за да подобри своята възвръщаемост.
CATL в момента е единственият доставчик на Nio по отношение на батериите. Компанията на Ли разполага с по-малък завод за батерии в Шанхай, където тества технологиите.
Призматичните батерии, които са с правоъгълна форма, се превърнаха в най-разпространената версия на автомобилна батерия през последните две години, тъй като те могат да бъдат по-плътно опаковани, спестявайки разходи.
Но привържениците на цилиндричните батерии, водени от американския производител на електромобили Tesla, твърдят, че по-новите цилиндрични клетки с по-голям формат са по-рентабилни поради подобренията в енергийната плътност.
Tesla заяви, че планира да разшири своя завод за батерии в Невада на стойност 6,2 млрд. долара, за да може да произвежда 100 ГВтч цилиндрични батерийни клетки тип 4680 - с диаметър 46 милиметра и дължина 80 милиметра.
Сега заводът е в състояние да произвежда повече от 37 ГВтч батерийни клетки годишно, включително актуалния вариант 2170 и по-малките клетки тип 18650.
Tesla заяви, че очаква цилиндричните батерийни клетки тип 4680 да намалят производствените разходи и да увеличат пробега в сравнение с тип 2170.