fallback

Nio ще строи монтажен завод за евтини електромобили с фокус върху пазара в Европа

Стартъпът планира да пусне по-достъпни електромобили под нови марки след 2024 г. като част от проекти с кодови имена Firefly и Alps

10:26 | 22.02.23 г.

Китайският производител на електрически превозни средства Nio Inc. планира да построи фабрика за производство на широкодостъпни електромобили под нова марка за износ към Европа още през следващата година, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с въпроса.

Планът за разширяване на продуктовата гама на компанията и за допълнителна експанзия в чужбина на фона на отслабването на продажбите в Китай, най-големия автомобилен пазар в света, отразява стремежите на Nio да диверсифицира географски приходите си.

Стартъпът планира да пусне по-достъпни електромобилни продукти под нови марки след 2024 г. като част от проекти с кодови имена Firefly и Alps, изтъкват източниците, пожелали да запазят анонимност.

Новата фабрика ще бъде построена в град Чуджоу, в източната китайска провинция Анхуей, като източниците добавят, че заводът ще произвежда автомобили, разработени по проект Firefly, които Nio ще изнася за Европа, където клиентите предпочитат малки превозни средства.

Компанията вече разполага с два монтажни завода в административния център на Анхуей, град Хъфей. Цените на автомобилния производител за Европа варират от около 50 хил. евро до 91 хил. евро, в зависимост от модела и версията и от това дали клиентите закупуват батерията или предпочитат да я използват на лизинг.

Китайските електромобилни играчи, повечето от които все още не могат да постигнат рентабилност, засилват ангажимента си да увеличат пазарния си дял, тъй като електрическата мобилност все по-бързо набира популярност в Китай, където повече от една четвърт от продадените през януари нови леки коли представляват изцяло електрически и плъгин хибридни превозни средства.

И докато американският концерн Tesla Inc., пазарен лидер на глобалния пазар на изцяло електрически коли, разчита на два модела в Китай, за да поддържа под контрол разходите си, много китайски марки предпочитат по-широка продуктова гама, за да покрият повече потребителски предпочитания.

Nio предлага шест модела и планира да пусне още пет тази година, които ще са част от едноименната марка, фокусирана върху премиум сегмента, където се конкурира с BMW, Mercedes и Audi.

Председателят на Nio Уилям Ли заяви, че компанията ще ускори разширяването на своята мрежа от станции за смяна на батерии в Китай.

В края на миналата година Nio успя да премине границата от 300 хил. продажби, като се очаква само през тази година компанията да продаде още толкова електрически коли. Това обаче ще изисква месечен темп на продажби от около 25 хил. автомобила вместо сегашния от 15 хил. коли на месец.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:26 | 22.02.23 г.
fallback
Още от Новини виж още