Френско-италианският производител на автомобили Stellantis е оптимистично настроен относно перспективите на своя германски филиал Opel, за който смята, че ще може да продължи да работи като отделна марка, заяви ръководителят на групата за Европа Уве Хохгешурц пред Automobilwoche.
„Доволен съм от марката и от нейния набор от продукти“, изтъква Хохгешурц в интервю пред германската медия, публикувано в неделя. „Има голям капацитет за развитие“, добавя той.
Дизайнерският център на Opel в Рюселсхайм е един от най-модерните в цялата компания, изтъква Хохгешурц, докато германските фабрики отчитат стабилно натоварване, което означава, че бъдещето им е гарантирано.
Хохгешурц заяви, че загубата на пазарен дял на Opel до голяма степен се дължи на неадекватния транспортен капацитет за доставка на колите до търговците.
„Имахме клиенти, имахме готовите коли, но те не стигнаха до мястото, където трябваше“, изтъква той. „Предвид липсата на шофьори на камиони компанията разполага само с ограничен транспортен капацитет. Затова сме предложили на търговците сами да дойдат и да вземат колите от нашите депа“, добавя Хохгешурц.
Той посочи Латинска Америка, Турция и Северна Африка като добри експортни пазари за Opel.
„Но ядрото на пазара е Европа“, категоричен е Хохгешурц.
В средата на миналата година той се оттегли като главен изпълнителен директор на Opel – длъжност, на която се задържа само 8 месеца.
Преди това някои политици в Германия разкритикуваха Stellantis заради плановете ѝ относно заводите в Рюселсхайм и Айзенах. Според тях не е ясно дали тези съоръжения ще бъдат законно отделени от бизнеса на Opel и дали производството на Grandland ще бъде върнато в Айзенах.
През септември 2021 г. Stellantis заяви, че структурата на отделни предприятия може да се окаже по-ефективна и гъвкава, след като германският вестник Handelsblatt съобщи, че се обмисля подобен вариант.