fallback

Renault подновява изплащането на дивидент на фона на рекордните поръчки

Печалбата на компанията нараства двукратно през 2022 г., а ръководството прогнозира оперативен марж от поне 6% за тази година

11:00 | 16.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Френският автомобилен концерн Renault SA очаква да отчете ръст на възвръщаемостта през тази година на фона на рекордния брой поръчки и нови модели, съобщава Bloomberg. Все пак компанията трябва да се справи с редица предизвикателства, като ускорената инфлация и продължаващите проблеми във веригата на доставки.

Производителят прогнозира оперативен марж от или над 6% през 2023 г. в сравнение с отчетените 5,6% за миналата година. Renault също така ще възстанови изплащането на дивидент за първи път от четири години - в размер на 25 евроцента на акция, тъй като напредва с плана си за възстановяване.

„Фундаментите на Renault Group бяха старателно прочистени и няма да има връщане назад“, заяви главният изпълнителен директор Лука де Мео, добавяйки: „Финансовата перспектива за 2023 г. и връщането на дивидент илюстрират това“.

Свободният паричен поток се очаква да достигне или надхвърли 2 млрд. евро в сравнение с рекордните 2,1 млрд. евро от 2022 г., изтъква групата.

Автомобилният производител остава зад гърба си трудна година, белязана от мащабния отлив на западни компании от Русия и преговорите с ръководството на Nissan Motor Co. относно ребалансирането на техния алианс. В същото време Renault трябваше да решава проблеми с веригата на доставки и недостига на полупроводници, съчетани с помрачените перспективи за европейската икономика – основният пазар на концерна.

През ноември Renault очерта нови средносрочни цели за оперативния марж, който трябва да надхвърли 8% през 2025 г. и 10% до 2030 г. Френският автомобилен производител обновява гамата си от модели, включително такива, които осигуряват по-голяма възвръщаемост.

 

Поръчките на нови модели като изцяло електрическия Megane e-tech, Arkana и Dacia Jogger и високите цени помогнаха на компанията да увеличи приходите през 2022 г.

Приходите на групата за миналата година нараснаха с 11% до 41,7 млрд. евро, като оперативната печалба се увеличава двойно до 2,2 млрд. евро.

Поръчките в края на миналата година за Европа са еквивалентни на продажбите за три месеца и половина напред, изтъква компанията.

Борба с недостига на чипове

Миналата година недостигът на полупроводници свои производството с около 300 000 автомобила, като някои концерни, включително Volkswagen AG, все още изпитат трудности при набавянето на достатъчно компоненти. Renault, подобно на конкурентите, продава по-малко автомобили на по-високи цени, тъй като фабриките не работят на пълния си капацитет.

Междувременно Де Мео напредва с разделянето на бизнеса на пет звена, докато търси външни инвеститори, които да помогнат за финансирането на скъпоструващия преход към електрификация. Споразумението с Nissan, постигнато по-рано този месец, също ще позволи на компанията да реализира плановете си да работи с нови партньори, като например китайската Zhejiang Geely Holding Co.

Renault планира първично публично предлагане на своя бизнес с електрически превозни средства Ampere в Париж най-скоро през втората половина на тази година, в зависимост от пазарните условия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:59 | 16.02.23 г.
fallback
Още от Новини виж още