fallback

Ford може да продаде своята фабрика в Заарлуис на китайската BYD

Общо 15 компании са изразили интерес към съоръжението до началото на декември, включително осем фирми от автомобилната индустрия

12:11 | 25.01.23 г.

Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. може да продаде своя монтажен завод в Заарлуис, Германия, на китайската компания BYD Co., съобщава Automobilwoche. Очаква се ръководството на Ford в Германия да пътува до Китай, за да обсъдят с BYD условията на сделката.

По информация на Wall Street Journal общо 15 компании са изразили интерес към съоръжението до началото на декември, включително осем фирми от автомобилната индустрия.

Заарлуис изгуби битката за привличане на производство на електромобили с фабриката на Ford във Валенсия, Испания. В момента около 4500 души работят в германското съоръжение, което изгражда компактния модел Focus.

По-рано тази седмица представители на синдиката във фабриката на Ford в Кьолн заявиха, че компанията се готви да съкрати до 3200 служители през следващите две години и половина. 

Ford се намира в средата на мащабна трансформация - автомобилната компания, една от най-влиятелните по отношение на задвижването с двигатели с вътрешно горене, влезе сравнително късно в глобалната надпревара за електрическа мобилност. Групата ще продължи да разчита на завода в Кьолн, който ще бъде преустроен за производство на нови електрически модели срещу милиарди долара. Ford ще изгражда там електромобили, базирани на разработената от Volkswagen платформа MEB, като се очаква производството да стартира още в края на тази година.

Както Ford, така и BYD могат да се възползват от сделката в Заарлуис: Ford си спестява дълги спорове с работническия съвет, което ще ѝ струва много пари и репутация, докато разширяващата се марка BYD вероятно ще използва фабрика за евтини автомобили с вече обучен персонал.

През ноември главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли заяви, че компанията ще трябва да стимулира производството на компоненти за електромобили в собствените си фабрики, така че всеки служител да има „своята роля“ в бъдеще. Електрическите превозни средства ще изискват 40% по-малко труд при сглобяването им спрямо колите с двигатели с вътрешно горене, изтъкна Фарли по време на конференция в Детройт през ноември.

Фарли заяви, че Ford се "връща... към нашия модел A", когато компанията сама е изграждала много от компонентите за автомобилите в производствения комплекс Rouge в Диърборн, Мичиган. „Обособяването на вътрешно производство на двигатели за електрически превозни средства, на батерии и други компоненти е необходимо, за да се запазят работните места и да бъдем конкурентоспособни“, добави Фарли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:12 | 25.01.23 г.
fallback
Още от Новини виж още