Honda Motor Co. ще създаде ново подразделение в опит да укрепи и ускори бизнеса си с електромобили като част от своето мащабно преструктуриране, съобщава Ройтерс.
Обособяването на звеното е част от опита на японския автомобилен производител да навакса изоставането спрямо някои негови конкуренти по отношение на пазара на електрически автомобили, воден от Tesla Inc. и китайската BYD Co.
Японските концерни се забавиха с пренасочването си към този тип задвижване и рискуват да изостанат значително в международната надпревара.
Промените, влизащи в сила от 1 април, предвиждат новото подразделение да консолидира стратегията на Honda за електрификация и развитието на автомобили, мотоциклети и енергийни продукти като генератори.
Японският автопроизводител също така каза, че ще комбинира настоящите шест регионални операции в три - Северна Америка, Азия и Европа.
Honda ще ускори разработката и внедряването на ресурси с фокус върху електрификацията, споделя говорител.
Компанията иска да предлага на пазарите в Северна Америка и Китай само превозни средства от среден и голям размер, докато по-малките автомобили ще бъдат насочени към други региони.
Миналата година Honda си постави за цел да пусне 30 електрически модела в световен мащаб и да произвежда около 2 милиона от тях годишно до 2030 г.
По-рано тази седмица компанията се договори с GS Yuasa Corp. да изградят бизнес за високопроизводителни литиево-йонни батерии. Те ще обособят съвместно предприятие до края на годината. През декември Honda се споразумя с Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) относно доставката на батерии, които ще бъдат използвани в електромобилите на японската компания, предназначени за китайския пазар. CATL ще осигури батерии с общ капацитет от 123 гигаватчаса (ГВтч) за моделната серия e:N в периода 2024-2030 г.