Електрическите суперавтомобили на Ferrari NV ще се отличават от останалите превозни средства с подобен тип задвижване заради специфичния шум, имитиращ двигател с вътрешно горене, създаден чрез нова система за усилване, съобщава Bloomberg. Технологията е патентована от италианския автопроизводител.
Патентът се отнася за „устройство за възпроизвеждане на звук, който може да бъде свързан с електрически мотор“, пише консултантската финансова група Oddo BHF. За момента Ferrari отказва коментар.
Технологията ще позволи на компанията да усили звука на един или повече електрически мотора. Очаква се Ferrari да стартира производството на своя първи електромобил през 2025 г.
Главният изпълнителен директор Бенедето Виня заяви пред инвеститори през юни, че звукът е едно от „основните неща, които характеризират Ferrari“.
Всеки двигател има свой собствен „характерен“ звук, изтъква Виня, добавяйки, че очаква електрическите автомобили на Ferrari също да имат свой характерен рев на двигателя.
Изследванията на Ferrari относно електрификация подкрепят мнението на Oddo, че производителят трябва да може да предложи „завладяващ и иновативен електрически продукт, когато става дума за пазара през 2025 г.“. Базираният в Маранело концерн „не изостава в това отношение“, добавят от Oddo.
„Една успешна технология за възпроизвеждане на звук може донякъде да компенсира загубата на звук от двигателя“, добавят от Oddo в доклад, който оценява книгата на Ferrari.
В средата на миналата година Ferrari обяви, че изцяло електрическите и хибридни модели ще съставляват 80 процента от продажбите ѝ до 2030 г. и обеща да произвежда "още по-уникални" автомобили, ангажирайки се със скъп преход към екологични превозни средства без емисии. „Вярваме, че можем да използваме електрическия двигател, за да подобрим производителността на нашите автомобили“, заяви тогава Виня.
Той потвърди плановете на италианския производител да пусне първия си изцяло електрически автомобил през 2025 г., като от Ferrari посочват, че компанията ще реализира общо 15 нови модела от 2023 до 2026 г.