Японският автомобилен концерн Honda Motor Co. и производителят на батерии GS Yuasa Corp. ще си сътрудничат в изграждането на бизнес за високопроизводителни литиево-йонни батерии, като планират да обособят съвместно предприятие до края на годината, съобщава Ройтерс.
Партньорите обявиха, че ще започнат съвместна работа по разработването на литиево-йонни батерии и ще установят верига на доставки за ключови суровини и компоненти.
През декември Honda се споразумя с Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) относно доставката на батерии, които ще бъдат използвани в електромобилите на японската компания, предназначени за китайския пазар. CATL ще осигури батерии с общ капацитет от 123 гигаватчаса (ГВтч) за моделната серия e:N в периода 2024-2030 г.
Споразумението е част от задълбочаващото се сътрудничество между двете компании. През 2020 г. те заявиха, че ще разработят технологии за батерии и ще проучат опция за рециклиране на клетки.
В началото на януари Sony Honda Mobility Inc. обяви, че електрическото превозно средство на съвместното предприятие на Sony и Honda ще бъде пуснато в продажба под марката Afeela. Моделът представлява поредният залог в индустрията, който ще се опита да разруши доминацията на Tesla Inc. на един вече пренаселен пазар.
Автомобилите под новата марка ще се възползват от технологичния опит на Sony и Honda, сподели главният изпълнителен директор на Sony Honda Mobility Ясухиде Мизуно, разкривайки първия прототип на начинанието по време на пресконференцията в кулоарите на технологичното изложение в Лас Вегас – CES.
За разлика от Toyota, която за момента действа по-предпазливо относно електромобилите, Honda все повече залага на този вид задвижване и на свързаността в рамките на превозните средства. Компанията разработва технология на система от трето ниво на автономност, която трябва да бъде завършена през втората половина на десетилетието. Това ниво включва технология, която позволява на водачите да гледат филм или да използват смартфона си, докато се намират на шофьорското място без да държат волана. Всичко това може да се случи само при определени условия.
Системата на Honda Traffic Jam Pilot може да се задейства при скорости под 30 км/ч по главни пътища и да остане активна, докато автомобилът не ускори до 50 км/ч.
„Вярваме, че можем да помогнем за намаляване на произшествията, като преследваме технология от трето ниво на автономност, която по същество е за автомобили, които не катастрофират“, посочва инженерът на Honda Махито Шикама.
Стремежите на Honda в сферата на авангардните технологии намериха отражение и в опитите на ръководството ѝ да търси партньорства с компании от тази област. През септември концернът се споразумя със Stanley Electric за съвместно разработване на технологии от следващо поколение за превозни средства. Компаниите планират да декарбонизират своите вериги на доставка, да консолидират части от своя бизнес и да подобрят ефективността при разработването на продукти.