fallback

Toyota очаква да произведе около 750 хил. автомобила през февруари

Планът на компанията предвижда 300 хил. превозни средства да излязат от японските фабрики, а останалите - от заводите ѝ в чужбина

11:41 | 18.01.23 г.

Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. планира да произведе около 750 хил. превозни средства в глобален мащаб през февруари, съобщава Ройтерс, цитирайки компанията.

Най-големият автомобилен производител в света за последните три години ще се стреми да изгради около 300 хил. превозни средства в своите японски заводи и приблизително 450 хил. автомобила отвъд граница, като ще продължи да следи внимателно веригата на доставки на компоненти, включително снабдяването с полупроводници.

Toyota успя да произведе 740 996 превозни средства в глобален план през февруари 2022 г., надхвърляйки поставената си цел от 700 хил. автомобила.

През миналата година компанията успя да запази своята лидерска позиция на световния пазар, като само за периода януари-ноември тя достави 9,56 млн. превозни средства – повече от 12-месечните продажби на втория Volkswagen в размер на 8 262 800 автомобила.

В САЩ Toyota падна на второ място, изместена от бившия лидер General Motors Co.

По отношение на Европа концернът очаква да увеличи продажбите в региона през тази година, макар да призна, че все още има множество проблеми, които ѝ пречат да си поставя ясна цел. Според президента и главен изпълнителен директор на Toyota Europe Мат Харисън Toyota отчита рекорден брой поръчки на нови автомобили, но ускорената инфлация може да окаже силен спирачен ефект върху потребителското търсене, докато по-високите производствени разходи вече влияят на рентабилността на компанията.

Toyota демонстрира устойчивост, като общите продажби на едноименната марка и тези на Lexus в региона на Европа – общо 53 пазара, включително Турция, Израел, Евразия и Русия – се очаква да достигнат 1,1 млн. превозни средства през 2022 г. в сравнение с около 1,08 млн. през 2021 г.

Харисън изтъква, че Toyota "внимателно следи" общите продажби в своя европейски регион. Той добавя, че не очаква компанията да се върне към предпандемичния обем от над 20 млн. продажби поне до 2025 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:42 | 18.01.23 г.
fallback
Още от Новини виж още