Китайският автомобилен производител BYD Co. планира агресивно навлизане на пазара на електрически автомобили в Индия, присъединявайки се към наплива от чуждестранни концерни, борещи се за по-голям дял от четвъртия по големина автомобилен пазар в света, съобщава Bloomberg.
Подкрепяният от Уорън Бъфет BYD иска да си осигури 40% от пазара на електромобили в Индия до 2030 г., съобщава Санджай Гопалакришнан, вицепрезидент на местното подразделение, по време на изложението India Auto Expo 2023 в покрайнините на Ню Делхи.
„Като международен производител, ние трябва да поддържаме агресивни цели“, изтъква Гопалакришнан. Индия е добър залог, защото „хората осъзнават нуждата от електромобили, а зарядната инфраструктура се развива“, добавя той.
Трансформацията на Индия към електрически превозни средства изостава в сравнение с други страни като Китай и САЩ, възпрепятствано от високите първоначални разходи и липсата на достъпна зарядна мрежа. Все пак това не попречи на чуждестранните производители да представят електромобили на автомобилното изложение тази седмица, докато се борят за парче от потенциално доходоносния пазар.
MG Motor India, подразделение на китайската SAIC Motor Corp., обяви в сряда, че планира да пусне в страната три електрически модела до края на следващата година, докато южнокорейската Kia Corp. заяви, че ще инвестира 20 млрд. рупии (245 млн. долара) в Индия през следващите четири до пет години, за да разработи електрически превозни средства и да пусне своя първи произведен в страната модел през 2025 г.
BYD, която навлезе в Индия през 2007 г., ще пусне третия си електрически модел, луксозния седан Seal, до последното тримесечие на 2023 г., изтъква Гопалакришнан. Концернът представи първия си електромобил, SUV-ът Atto 3, миналата година, като планира да продаде 15 000 електрически превозни средства тази година.
Разширяването на компанията в посока Индия се случва в момент, когато Индия засилва контрола върху китайските фирми. Great Wall Motor Co., която планираше да инвестира 1 млрд. долара в Индия, се провали в опита си да купи затворения завод на General Motors Co., след като не получи одобрение от правителството за финализиране на сделката. Държавата също така разследва MG Motor India за предполагаеми финансови нередности.
BYD ще се позиционира като "глобална" технологична сила, за да преодолее бариерите пред оперирането като китайска компания в Индия и да осигури "увереност на клиентите", посочва Гопалакришнан.
Въпреки че Индия е пазар, съзнателен за стойността, BYD ще даде приоритет на въвеждането на автомобили с по-високи цени, за да покаже своята „премиум“ технология, а след това бавно ще работи към автомобили за масовия пазар, каза той. Гопалакришнан каза, че потребителите вече не са толкова чувствителни към цените, като 41% от 3,8 милиона коли, продадени в Индия миналата година, струват над 1 милион рупии.
Производителят на автомобили в момента сглобява превозни средства в завод в град Ченай, Южна Индия. Той ще проучи възможността за изграждане на нови производствени съоръжения, когато търсенето се увеличи през следващите две до три години, споделя още Гопалакришнан. С увеличена работна ръка и двойни смени заводът в Ченай може да произвежда 50 000 автомобила годишно.
BYD е инвестирала 200 млн. долара в своите заводи за електроника и автомобили в Индия. Въпреки програмата на премиера Нарендра Моди „Произведено в Индия“ BYD не бърза с локализиране на производството на батерии и ще продължи да ги внася.