Германският производител на премиум автомобили Mercedes-Benz AG е продал 2,05 млн. леки коли през 2022 г., което представлява спад от 1% спрямо обемите през 2021 г., тъй като компанията се сблъска с проблеми в Китай, свързани с мерките за ограничаване на коронавирусните огнища, съобщава концернът.
Продажбите на Mercedes през четвъртото тримесечие се увеличават със 17 на сто, след като логистичните спънки и другите предизвикателства във веригата на доставки отшумяха.
Доставките на изцяло електрически модели на концерна отчитат ръст за цялата година от 124% до 117 800 броя.
Търсенето на автомобили от семейството Maybach отчита особено силни резултати, като продажбите през 2022 г. се повишават с 37% на годишна база, благодарение на добрите данни от Китай, Япония, Южна Корея и Близкия изток.
По отношение на общите продажби за годината единствено Китай отчита спад от 1%, изтъква Mercedes.
Пазарите в Европа и Северна Америка отбелязват съответно 1% и 3% ръст, докато продажбите в останалия свят отчитат 27% спад до голяма степен поради спирането на дейността на автомобилния производител в Русия след нахлуването ѝ в Украйна през февруари.
Обемите на продажби в Европа през четвъртото тримесечие достигат 177,1 хил. броя, което представлява ръст от 14% спрямо същия период на 2021 г., когато са регистрирани 154,8 хил. автомобила.
Базовите версии на моделите на компанията отбелязаха 10-процентен спад на продажбите през 2022 г. поради проблемите във веригата на доставки.
По отношение на звеното за търговски превозни средства - Mercedes-Benz Vans, продажбите за декември нарастват на годишна база със 17,1% до 48 087 броя спрямо 41 061 броя.
Конкурентът на Mercedes, германската BMW, продаде около 2,4 млн. превозни средства през 2022 г., с което запазва короната на глобалния пазар на премиум автомобили.