fallback

Китай завършва 2022 г. с 2,4% ръст на продажбите на нови коли през декември

Доставките на Tesla за китайския пазар се сриват с 41% през последния месец на 2022 г. въпреки големите отстъпки на компанията преди това

13:15 | 10.01.23 г.

Продажбите на нови леки коли в Китай се увеличават с 2,4% през декември, тъй като потребителите са побързали да се възползват от субсидията за електрически превозни средства преди нейното прекратяване, като продажбите вероятно ще отслабнат рязко през януари, съобщава Ройтерс, цитирайки Китайската асоциация на пътническите автомобили (CPCA).

Решението на Китай да прекрати продължилата повече от десетилетие субсидия за покупки на електромобили принуди автопроизводителите, включително американския концерн Tesla Inc., да засилят отстъпките, за да поддържат нивата на продажби, тъй като търсенето на най-големия автомобилен пазар в света се забавя.

„Пазарът ще остане изключително слаб преди китайската Нова година“, предупреждава Цуй Донгшу, генерален секретар на CPCA.

Той прогнозира, че продажбите на леки коли в Китай вероятно ще останат почти без промяна или леко ще нараснат през 2023 г.

CPCA обяви, че продажбите на леки коли в страната през декември са се увеличили с 2,4% на годишна база до 2,19 млн. броя.

За цялата 2022 г., когато строгите анти-Covid мерки в Китай прекъснаха производството и свиха търсенето, продажбите нарастват с 1,6%.

Доставките на Tesla за китайския пазар през декември се сриват с 41% въпреки големите отстъпки, които осъществи компанията.

Производителите на автомобили се подготвят за това, което анализаторите на J.P. Morgan нарекоха „преходен болезнен период“, като през януари и февруари продажбите на електромобили и плъгин хибриди в Китай ще се свият между 40% до 60% спрямо нивата в края на 2022 г.

Tesla удължи стимула в размер на 10 хил. юана и намали цените на своите модели с 6% до 13,5% за втори път за по-малко от три месеца – стъпка, която според анализаторите показва, че предстои ценова война, която ще натежи на китайските конкуренти с по-скромни финансови възможности.

„Не очакваме ценовите понижения да доведат до голяма промяна в конкурентния пейзаж, тъй като предвиждаме мащабът на продажбите на Tesla да остане стабилен от около 800 хил. броя годишно поради производствения ѝ капацитет“, изтъква Цуй.

Най-големият китайски електромобилен концерн BYD Co., който изпревари Tesla през 2022 г. по обем на продажбите, печели приблизително 10 хил. юана на продадени превозно средства, докато други 8000 юана са предоставени от държавата като субсидии за покупката

BYD повиши цените на някои модели, тъй като субсидията приключи в началото на тази година, но избра да подкрепи със свой стимул потребителите, който покрива голяма част от сумата, отпускана от Пекин.

CPCA очаква продажбите на леки коли, използващи нов вид енергия (NEV), главно електромобили, да достигнат 8,5 млн. броя през 2023 г., което представлява 36% от общите продажби на нови автомобили в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:10 | 10.01.23 г.
fallback
Още от Новини виж още