Софтуерното подразделение на Volkswagen Group - Cariad, представи своята пътна карта, след като беше призовано да направи това от главния изпълнителен директор на германската автомобилна група Оливер Блуме. Звеното представи план за работа върху унифицирана софтуерна архитектура за бъдещите електрически модели на концерна, определен от Дирк Хилгенберг, шеф на Cariad, като серия от „последователни скокове“, пишат Ройтерс и Automotive News Europe.
„Определям нашата програма като „троен скок“, изтъква Хилгенберг пред Ройтерс в кулоарите на технологичното изложение CES в Лас Вегас.
Следващата ключова стъпка ще бъде пускането на пазара на новото поколение на SUV модела Porsche Macan през 2024 г., който ще бъде оборудван с новата софтуерна архитектура за премиум автомобили на VW Group.
Крайната цел на автомобилния производител е "унифициран" софтуер и електрическа архитектура за всички превозни средства от групата. VW ще разчита на полупроводници, произведени от Qualcomm, наречени "система върху чип" (интегрална схема, която комбинира много елементи на компютърната система в един чип – бел. ред.) в Европа и Северна Америка, а в Китай ще се използват суперчипове, разработени съвместно с китайския партньор Horizon Robotics.
„Не ни е позволено да изтегляме данни от Китай“, подчертава Хилгенберг.
VW обеща на инвеститорите актуализирана информация относно напредъка в разработването на софтуера през март.
Закъсненията и превишаването на разходите в Cariad бяха един от факторите зад решението на надзорния съвет на VW от миналото лято да отстрани Херберт Дийс като главен изпълнителен директор и да го замени с шефа на Porsche Оливер Блуме.
Новата софтуерна платформа, позволяваща автономно шофиране от четвърто ниво, която трябваше да бъде внедрена в целия автопарк от 2026 г., ще бъде отложена до края на десетилетието, споделят източници, запознати с въпроса.
Според един от източниците търговската реализация на архитектурата сега е отложена за 2028 г.
Нов подход
Хилгенберг отказа да обсъди конкретен график относно пазарния дебют на технологията. Той илюстрира предизвикателството на Cariad с помощта на слайд, показващ три диаграми, представящи електрониката на автомобила.
Старият подход на VW използва 120 малки чипа, контролиращи отделни функции.
Бъдещето на групата беше показано със схема на електрическа кола, управлявана от една главна "система върху чип" - достатъчно мощна, за да контролира автоматизирани системи за шофиране, да предава поточно видео към таблото, както и данни за поведението при шофиране, зареждането и експлоатационния живот на батерията и други функции обратно към VW чрез облачна технология.
Настоящият софтуер, който вече е внедрен в групата, позволява на изцяло електрическите превозни средства от фамилията ID да бъдат актуализирани безжично.
Според Хилгенберг преосмислянето на стратегията за софтуерно развитие е отнело шест седмици на „интензивни семинари... понякога доста емоционални“.
Cariad не планира съкращаване на персонала, добавя Хилгенберг. По думите му обаче ще има нов фокус върху ефективността при работата.