fallback

Графика на деня: Tesla все още доминира американския пазар на електромобили 

Четири от шестте най-продавани електрически автомобила в САЩ през първите девет месеца на 2022 г. са на марката

17:30 | 07.01.23 г. 4
Автор - снимка
Създател

На фона на всички негативни заглавия около Tesla и нейния все по-противоречив главен изпълнителен директор Илон Мъск през последните седмици е лесно да забравим, че автомобилите на компанията все още са много популярни.

Макар че е твърде рано да се каже дали поемането на управлението на Мъск в Twitter и съпътстващите го сътресения ще окажат значително отрицателно въздействие върху търсенето на автомобилите на Tesla, настоящата ѝ позиция на производител на най-популярните електрически автомобили в САЩ и в много части на света е ясна.

По данни на Kelley Blue Book на Cox Automotive четири от шестте най-продавани електрически автомобила в САЩ през първите девет месеца на 2022 г. са Tesla, като най-популярните Model Y и Model 3 на компанията се извисяват с много над конкуренцията.

Като цяло Tesla владее приблизително две трети от пазара на електромобили през първите три тримесечия на 2022 г., а данните за доставките за цялата година не показват значителни промени през четвъртото тримесечие. 

И макар че Tesla всъщност е загубила част от привлекателността си, особено след поглъщането на Мъск на Twitter и всичко, което дойде с него, тя увеличи многократно производствения си капацитет от 2017 г. насам, като същевременно успя да държи на дистанция тежките играчи в индустрията като Toyota, Volkswagen и General Motors. 

Как изглежда американският пазар на електромобили. Графика: Statista

Всъщност 1,31 милиона автомобила, които Tesla достави през 2022 г., са само с 85 000 по-малко от комбинирания общ брой автомобили, които компанията е доставила между 2012 и 2020 г. 

„Най-голямото предизвикателство за нас е как да създадем много повече автомобили?", заяви Мъск през 2017 г. И макар че компанията му се справи с това предизвикателство забележително добре, оттогава се появиха нови предизвикателства. Компанията за социологически проучвания Morning Consult наскоро установи, че превземането на Twitter от Мъск го е превърнало в поляризираща фигура и че все по-размирният му имидж се разпространява върху марките, свързани с него, включително преди всичко Tesla.

Други графики вижте тук! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:09 | 07.01.23 г.
fallback
Още от Новини виж още