fallback

Renault готви първия си електромобил за масовия пазар в Индия

Става въпрос за електрическа версия на хечбека Kwid, която сега се изгражда в Китай, като се продава на този пазар като City K-ZE, а във Франция - като Dacia Spring

22:49 | 06.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Renault обмисля изграждането на електрическо превозно средство за масовия пазар в Индия, съобщава Ройтерс, цитирайки запознати с плановете на френския концерн източници.

Планът е част от ангажимента на Renault да си осигури стабилно присъствие на автомобилния пазар с най-голям потенциал за развитие в света.

Новината идва в момент, когато Renault преговаря с Nissan Motor Co. относно плановете на двете компании - част от по-широк алианс, в който влиза и Mitsubishi - да преразгледат дяловите си участия и евентуалните инвестиции в електрическа мобилност.

Решението на Renault подчертава растящата роля на индийския автомобилен пазар, който отчете най-бързия растеж от всички големи пазари през 2022 г. Макар електромобилите да представят по-малко от 1% от общите продажби на нови превозни средства в Индия, правителството иска да увеличи техния дял до 30% през 2030 г., като наскоро постигна успех в привличането на външни инвеститори чрез набор от субсидии.

Renault проучва възможността да пусне в продажба в Индия електрическа версия на своя хечбек Kwid, споделят източниците пред Ройтерс. Компанията ще оцени потенциалното търсене, цените и възможността за изграждане на модела на местно ниво. Очаква се електромобилът да бъде наличен на пазара през 2024 г.

Планът е част от по-широката стратегия на Renault за възобновяване на продажбите в страна, в която производителят остава печеливш, въпреки че през 2022 г. е продал по-малко автомобили, отколкото година по-рано.

Renault India отказа да коментира продуктовите планове, но заяви, че компанията демонстрира „засилен фокус върху електрификацията в световен мащаб“ като част от стратегията, очертана от главния изпълнителен директор Лука де Мео и че „Индия е един от ключовите пазари“ за групата.

Според прогноза на S&P Global Mobility Индия ще се превърне в третия по обем на продажбите пазар в света леки коли, измествайки от тази позиция Япония. Продажбите в цялата индустрия са нараснали с около 23% до 4,4 млн. автомобила през 2022 г.

Това контрастира с перспективите за САЩ, където се очаква пазарът да остане под нивата от 2019 г. през следващата година, и Китай, където търсенето отслабва.

Renault се надяваше да постигне договор с Nissan през декември по отношение на условията за отделяне на своето електромобилно звено, но дискусиите бяха забавени поради опасенията на японския автомобилен производител по редица въпроси, включително защитата на неговата интелектуална собственост.

„Индия ще играе важна роля в бъдещите проекти на Renault-Nissan, но местните планове няма да бъдат финализирани, преди да бъде постигнато цялостно споразумение за преструктуриране на алианса“, споделя един от източниците.

В Индия местният производител на автомобили Tata Motors, който доминира при продажбите на електрически автомобили, е следван от чуждестранни играчи като Stellantis, Hyundai Motor и MG Motor.

Renault вече произвежда електрическа версия на Kwid в Китай, която се продава на този пазар като City K-ZE и се изнася за Франция като Dacia Spring. Spring, който се нарежда на второ място по продажби в гамата на концерна за Франция през 2022 г., предлага пробег от 230 км и се продава на цена от 20 800 евро преди приспадане на съответните стимули.

За да се класира за стимули в Индия, Renault ще трябва да обособи местно производство и да получава компоненти от индийски доставчици, изтъкват източниците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:33 | 06.01.23 г.
fallback
Още от Новини виж още