Американската група Qualcomm представи оптимистична прогноза за доставките на полупроводници през 2023 г. на технологичното изложение CES в Лас Вегас. Компанията произвежда чипове, но също така доставя и компоненти за системи за подпомагане на водача (ADAS) и такива за свързани автомобили, съобщава Automobilwoche.
Qualcomm очаква тази година да осигури безпроблемно снабдяване с полупроводници за автомобилната индустрия.
Марк Грейнджър, ръководител на отдела за автомобилни технологии в Qualcomm, заяви по време на CES, че компанията е успяла да разпредели по-най ефективния начин производството си, за да подсигури своите клиенти.
„Едва ли сте чули някой производител на оригинално оборудване (OEM) да се оплаква от Qualcomm“, изтъква той.
Все пак Грейнджър допуска през годината да се появят проблеми с някой компоненти, но добави, че Qualcomm е уверена в успеха през следващите 12 месеца.
Qualcomm използва CES основно, за да представи своята гъвкава система Snapdragon Ride Flex SoC, която събира в едно функциите на дигиталното табло, ADAS и сензорите за автономно шофиране.
Според компанията това решение, базирано на чипове, е способно да достави необходимата ефективност при всички необходими функции дори и в премиум сегмента. Ако е необходимо, някои от въпросните чипове могат да бъдат комбинирани, добавя Qualcomm.
Очаква се серийното производство на автомобили с тази технология да започне не по-късно от 2024 г.
Актуализация на платформата Snapdragon Ride
Групата, която е основана през 1985 г., се концентрира не само върху своите патенти в областта на мобилните комуникации, но и върху производството на полупроводници и разработването на ADAS системи и решения за свързаност. Qualcomm представи актуализация на своята платформа Snapdragon Ride на CES. Тя ще бъде доставена на различните OEM производители от 2025 г. и ще осигурява възможност за инсталиране на различни помощни системи.
„Нашата платформа може да се персонализира в зависимост от OEM производителя. Обхватът на използваните системи може да се променя, но платформата винаги остава същата. Един производител от по-ниския ценови сегмент може да се нуждае само от три или четири камери, друг от цялата гама. Ние сме в състояние да мащабираме това според нуждите“, споделя Раджат Сагар, ръководител на отдела за разработка на системи за подпомагане на водача в Qualcomm.
По този начин OEM производителите биха могли да купуват решения въз основа на изискванията на съответния модел, вместо да извършват скъпи вътрешни разработки. По време на тестово шофиране по път в Лас Вегас софтуерът на Qualcomm, инсталиран в Lincoln Continental, не даде нито една грешка.
„Нашата система се учи независимо и е в състояние да класифицира неправилно обработената информация като такава и да я оцени правилно следващия път", изтъква Сагар. Това трябва да сведе до минимум пътните инциденти, добавя той.