fallback

Силният декември не успява да смени низходящата траектория на Volvo при продажбите

Изцяло електрическите превозни средства представляват 20% от продажбите на концерна за миналия месец

17:27 | 05.01.23 г.

Шведският автомобилен концерн Volvo Cars отчете ръст на продажбите през декември, но обяви, че резултатът за цялата година остава отрицателен заради коронавирусните ограничения в Китай и недостига на компоненти.

Volvo, която е мажоритарна собственост на китайската Geely Holding, заяви, че продажбите ѝ са нараснали с 13% на годишна база през декември до 72 663 автомобила - леко ускорение на ръста спрямо ноември, съобщава Ройтерс. Въпреки това обемите за 2022 г. се свиват с 12 на сто до 615 121 автомобила .

„Представянето на продажбите за цялата година беше повлияно от предизвикателства във веригата на доставки, както и от производствени ограничения, причинени от недостига на компоненти и свързаните с Covid-19 блокади в Китай“, споделя компанията. „Въпреки това търсенето на Volvo Cars остава стабилно“, добавя концернът. 

Volvo съобщи, че изцяло електрическите превозни средства представляват 20% от продажбите ѝ през декември, без промяна спрямо предходния месец. Общият дял на електрическите автомобили на Volvo, продадени през миналия месец, където влизат и плъгин хибридите, достига 44% спрямо 42% за ноември.

През октомври Volvo изтъква, че е била принудена да купува проводници на завишени цени, за да запълни недостига в инвентара. Компанията посочва сред спъващите фактори и по-високите разходи за логистика, които натежават допълнително на финансовото ѝ представяне.

Концернът планира да увеличи дела на електромобилите до 50% от общите продажби към края на десетилетието, следвайки тенденцията на електрификация в цялата индустрия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:27 | 05.01.23 г.
fallback
Още от Новини виж още