Продажбите на нови леки автомобили в Германия през декември нарастват с 38,1% до 314 318 броя спрямо същия месец на предишната година, съобщава Automobilwoche. Обемите са по-големи и от продажбите за декември в периода 2015-2019 г., когато достигат средно 254 хил. броя.
Поради неочаквано високото ниво на нови регистрации, пазарът в Германия успя да преобърне негативната тенденция през годината и в крайна сметка да отчете ръст от 1,1% до 2 651 357 превозни средства през 2022 г. Спрямо 2019 г. продажбите обаче се свиват с 23 на сто.
Основен положителен тласък е осигурен от силните продажби на електромобили и плъгин хибриди.
Прекратяването на екологичния бонус при покупка на електромобил от началото на тази година накара много кандидат-купувачи да закупят превозно средство през декември, за да се възползват от стимулите.
Новите регистрации на изцяло електрически коли нарастват през миналия месец със 115%, докато тези на плъгин хибридите се увеличават със 113 на сто. Общият пазарен дял на двата вида задвижване вече надхвърля 55%.
Продажбите на дизелови автомобили през декември се свиват с 4,8% до 33 925 броя спрямо година по-рано. Пазарният им дял спадна до 10,8 процента.
Регистрациите на бензинови коли се понижават с 11,1% до 64 525 броя при пазарен дял от 20,5%.
Продажбите на дребно се увеличават с 33%, докато тези на едро нарастват с 41 на сто. За трети пореден месец корпоративните продажби изпреварват по ръст тези на дребно.
Според автомобилния анализатор Фердинанд Дуденхьофер броят на изцяло електрическите превозни средства по германските пътища наближава 1 милион. Прагът може да бъде преминат още в началото на 2023 г. Според Федералната служба за автомобилен транспорт към 1 октомври в Германия има 840 645 електрически леки автомобила. Още близо 94 761 броя са новорегистрираните през ноември и октомври. Но в същото време някои купувачи анулират поръчките, съобщава Дуденхьофер, а има и препродажби отвъд граница.
По отношение на плъгин хибридите Дуденхьофер очаква пазарът да се срине след спирането на федералната помощ. При изцяло електрическите коли чувствителният към цените сегмент на по-малките превозни средства ще пострада в резултат на намалената помощ.