Когато Volkswagen Group стартира своя глобален преход към електрически превозни средства, германският концерн се обърна към един от най-старите си и най-малки заводи, за да тества своя ангажимент, пише Automotive News Europe.
Заводът на компанията в Брюксел, поет от Audi през 2007 г., е произвел повече от 8 млн. автомобила от въвеждането си в експлоатация през 1949 г., когато започва да изгражда Studebaker. Впоследствие там се произвеждат емблематични модели като Volkswagen Beetle, Karmann Ghia и Audi A1.
Но когато през 2018 г. фабриката започна да изгражда оригиналния Audi E-tron – давайки началото на увеличаващата се гама от електромобили на групата – заводът и неговите 3000 служители също така се съгласиха да станат учители. Те бяха натоварени със задачата да ръководят глобалните амбиции на Volkswagen към тотална електрификация. Това включва правенето на грешки, взимането на поука и прилагането на наученото върху другите марки от групата.
Миналия месец фабриката в Брюксел пусна обновен наследник на оригиналния Audi E-tron, модел, преименуван на Q8 E-tron. И подобно на завода, който го произвежда, кросоувърът Audi Q8 E-tron демонстрира подобрения заради наученото.
„Извършихме редица промени чрез малки стъпки“, изтъква Фолкер Герман, който сега изпълнява длъжността на главен изпълнителен директор на Audi Brussels, завръщайки се в Европа след работа в Китай и Бразилия.
Взети заедно, тези стъпки са значими и се споделят на други места, включително с германския фабричен комплекс на Audi в Инголщад, който ще бъде преоборудван, за да изгражда електромобили.
В рамките на големия батериен модул на Q8 E-tron е интегрирана алуминиева структура с форма на решетка, която разделя отделните модули на батерийните клетки, като същевременно осигурява защита при сблъсък на целия пакет. Първоначално всяко екструдирано парче алуминий в „клетката“ се заварява ръчно на място, отчасти поради липсата на доставчик, към който Audi да може да се обърне, за да осигури въпросния компонент. Сега голяма част от процеса по сглобяване на батерията се извършва от роботи в Брюксел.
По-голям пробег
Не всички промени в Q8 E-tron се случват на производствената линия. Това важи най-вече за клетките.
Първоначално клетките на E-tron идват от доставчика LG. Сега те се доставят от Samsung SDI, залагайки на различна химия и подобрени аноди и катоди. Резултатът е много по-конкурентоспособен пробег — до 600 км.
Когато Q8 E-tron се появи в шоурумите през пролетта, включително в САЩ, Audi ще предостави и версии с още по-голям пробег.
Audi Brussels, която постигна въглероден неутралитет в производството през 2018 г., получава клетки от завод на почти 1500 км разстояние - в Гьод, Унгария, близо до Будапеща. Клетките се транспортират с електрически влак.
„Преди ги превозвахме с камиони, но преминаването към влак ни спестява около 2600 тона въглеродни емисии годишно“, изтъква Ян Марлс, ръководител на производството в Audi Brussels.
Volkswagen може в крайна сметка да използва подобна стратегия, ако създаде завод за батерии в Канада, както е планирано, който ще снабдява монтажните фабрики в Тенеси и Мексико.