Антимонополният регулатор в Южна Корея ще глоби Tesla Inc. с 2,85 млрд. вона (2,2 млн. долара), тъй като американският концерн не е уведомил своите клиенти за по-малкия пробег на електромобилите при ниски температури, съобщава Ройтерс.
Корейската комисия за справедлива търговия (KFTC) заяви, че Tesla е предоставила подвеждаща информация относно „пробега на своите автомобили с едно зареждане, тяхната рентабилност в сравнение с бензиновите превозни средства, както и производителността на своите супербързи зарядни станции“ на своя уебсайт.
Пробегът на електромобилите на американския концерн намалява при ниски температури с до 50,5% в сравнение с този, който е представен в местния сайт на Tesla, изтъкват от KFTC.
На своя уебсайт Tesla предоставя съвети за шофиране през зимата, като например предварителна подготовка на превозните средства с външни източници на енергия - подгряване на батерията преди електромобилът да бъде изключен от мрежата; по този начин се запазва пробега без да има загуби заради ниските температури - и използване на актуализираното приложение Energy за наблюдение на потреблението на енергия, но не споменава за загубата на пробег при минусови температури.
През 2021 г. Citizens United for Consumer Sovereignty, потребителска група, базирана в Южна Корея, заяви, че пробегът на повечето електромобили намалява с до 40% при ниски температури, когато батериите трябва да се нагреят, като моделите на Tesla изпитват най-сериозни проблеми.
Миналата година KFTC глоби германския производител на автомобили Mercedes-Benz AG и неговото корейско звено с 20,2 млрд. вона за подвеждаща реклама, свързана с емисиите, отделяни от неговите дизелови леки автомобили.
През ноември миналата година Tesla се сблъска със съдебен процес в Южна Корея, свързан с безопасността на нейните превозни средства. Делото се отнася за фатална катастрофа от декември 2020 г., когато в луксозен квартал на Сеул електромобил Model X се разбива в стената на паркинг. При инцидента загива 60-годишният адвокат Юн Хонг-гън, близък приятел на президента на Южна Корея.
Прокуратурата повдигна обвинения срещу водача на електромобила за непредумишлено убийство, докато последният обвинява Tesla. Шофьорът Чой Уан-джон и е изкарвал прехраната си, като е управлявал личните автомобили на хора, употребили алкохол. 61-годишният водач твърди, че Model X е излязъл извън контрол, както в някакъв момент спирачките са отказали.