Новият ръководител на Volkswagen Оливер Блуме поставя много по-различен фокус от своя предшественик Херберт Дийс, който искаше да ориентира групата изцяло към електромобилността.
В интервю за списание Аuto Motor und Sport Блуме обявява, че много модели с вътрешно горене все още имат бъдеще, например при марката Porsche. „Нашата стратегия е да оставим моделите с вътрешно горене на пазара за момента, тъй като те са много популярни в много региони на света. В същото време увеличаваме интереса и продажбите на изцяло електрическите модели“, казва той.
За опазването на климата трябва да се мисли „цялостно", разяснява плановете си Блуме. „Електрическата мобилност е важна линия в това отношение. В същото време в света има повече от един милиард съществуващи превозни средства. Те ще се движат по пътищата десетилетия наред", обяснява шефът на VW.
„Електронните горива (E-Fuels) са ефективно и допълващо решение за този проблем. Бензиновите автомобили могат да работят с тях по почти въглероднонеутрален начин. Така всички превозни средства могат да дадат своя принос за намаляване на емисиите на CO2 - независимо от вида на задвижването. Освен това, като водородно производно, електронните горива могат да се смесват отлично с изкопаеми горива. А всеки процент от сместа е принос към опазването на климата“, казва Блуме.
Критики към електронните горива
Дийс, предшественикът на Блуме, отхвърляше електронните горива поради ниската им ефективност и, подобно на други критици, критикуваше високата консумация на електроенергия при производството на синтетични горива. Следователно те биха били много скъпи и неефективни, гласи аргументът му. Освен това, за разлика от електрическите превозни средства, при изгарянето на електронни горива автомобилите отделят вреден за климата въглероден диоксид.
През юни министрите на околната среда на ЕС решиха, че от 2035 г. в съюза ще се регистрират само нови автомобили без емисии на CO2. Въпреки това, по настояване на Германия и други страни, споразумението оставя отворена възможността превозните средства с вътрешно горене, задвижвани с електронни горива, да могат да бъдат регистрирани и след 2035 г.