fallback

Nio премина границата от 300 хил. продадени електромобила

Компанията може да продаде подобен обем автомобили само през 2023 г., прогнозира Clean Technica

22:39 | 21.12.22 г.

Китайският стартъп за електромобили Nio Inc. вече премина границата от 300 хил. продажби. Преди пет години това би било зашеметяващо постижение. Днес това все още е голям крайъгълен камък за една млада компания, но е ясно, че пазарът на електромобили е много по-голям, отколкото беше дори преди година или две и се очаква бърз растеж от Nio – водеща компания по отношение на технологиите и екосистемата, пише Clean Technica.

Медията дори очаква от Nio да продаде 300 хил. електрически превозни средства само през следващата година. Това обаче ще изисква месечен темп на продажби от около 25 000 автомобила вместо сегашния от 15 000 коли на месец.

Едно нещо, което може да помогне за реализирането на подобна прогноза: Nio ще пусне 5 нови модела през първата половина на 2023 г. Това е голяма стъпка към увеличаване на пазарния дял на компанията.

„От производството на първия си интелигентен електромобил през май 2018 г., Nio чупи рекорди по скорост на производството, като си е поставила за цел да надгради своя производствен капацитет“, изтъкват от компанията.

Китайският концерн също подчерта своето растящо присъствие извън Китай.

„Nio непрекъснато разширява глобалното си присъствие. През първата половина на 2022 г. компанията стана първият производител на автомобили, листнат в САЩ, Хонконг и Сингапур. Nio стартира обслужване и доставка на ET7 в Германия, Нидерландия, Дания и Швеция през октомври. Тя изгради център за иновации в Берлин, като същевременно създаде център за научноизследователска и развойна дейност за изкуствен интелект (ИИ) и автономно шофиране в Сингапур. Nio ще обслужва потребители в повече от 25 държави и територии до 2025 г. […] Към 12 декември Nio разполага с 395 Nio къщи и Nio пространства, 1263 станции за смяна на батерии, 12 785 зарядни устройства и достъп до над 998 000 зарядни устройства от трети страни”, добавя концернът.

Друга китайска електромобилна марка, Zeekr, планира да осъществи първично публично предлагане (IPO), като по този начин ще се отдели от компанията майка Geely, която притежава още Volvo Cars и Polestar.

Zeekr се стреми към оценка от над 10 млрд. долара и иска да набере повече от 1 млрд. долара чрез листването си. В първия си външен кръг за набиране на средства, провел се по-рано тази година, Zeekr получи оценка от 9 млрд. долара. IPO-то може бъде реализирано веднага след второто тримесечие на 2023 г.

Марката предлага на пазара само един модел – 001, който е достъпен само за потребителите в Китай. Очаква се догодина електромобилът да се появи и в Европа.

С 60 600 продажби през първите 9 месеца на 2022 г., Zeekr не може да се нарече голям производител на автомобили, но целта му със сигурност е бърз и масивен растеж. Набирането на 1 млрд. долара от планираното IPO може да помогне в това отношение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:39 | 21.12.22 г.
fallback
Още от Новини виж още