Автомобилните концерни от Южна Корея настояват администрацията на американския президент Джо Байдън да разшири федералните стимули за покупка на електрически търговски превозни средства, за да осигури по-голям достъп на потребителите до електромобили, съобщава Ройтерс. Това предложение може да облекчи опасенията сред чуждестранните производители относно законопроекта, одобрен от Конгреса.
Американският Закон за намаляване на инфлацията (IRA), подписан от Байдън през август, на стойност 430 млрд. долара, предоставя данъчни облекчения до 7500 долара при покупка на електромобил, който е сглобен в Северна Америка. Това предизвика остри критики от страна на автомобилните концерни от Южна Корея, Европа и Япония.
Някои производители посочват, че останалата извън светлината на прожекторите разпоредба в IRA за „търговски чисти превозни средства“ може да се използва за потушаване на опасенията.
Rivian Automotive, Hyundai Motor и Kia Corp. наред с други представители на автомобилната индустрия призовават администрацията на Байдън да позволи на автомобилите, включени в лизингови програми, да имат право на данъчни отстъпки за търговски превозни средства, които могат да намалят размера на месечните вноски.
Правителството на Южна Корея поиска от американското Министерство на финансите „да тълкува „търговски чисти превозни средства“ широко“, за да включи колите под наем, превозните средства на лизинг и автомобилите, закупени за употреба към услуги като Uber и Lyft.
Южна Корея също призова САЩ да не налагат никакви бюджетни ограничения върху федералните стимули за търговски превозни средства до 2025 г.
Hyundai и Kia искат от Министерството на финансите да позволи на хората, наемащи електромобили по лизингови програми, да могат да се класират за федерални стимули до 4000 долара за употребявани електромобили, ако са решили да закупят превозните средства след изтичане на лизинга.
Данъчните облекчения за потребителски електромобили, включени в IRA, налагат значителни ограничения относно използваните материали в батериите, като същевременно поставят граници за доходите, като целта е да се противопостави на Китай, който доминира в глобалната верига на доставки за електромобилни суровини и компоненти.
Субсидиите при търговските превозни средства не са придружени с подобни ограничения, но там е поместен текст за допустимост относно „допълнителните разходи“, който може да усложни опитите на чуждестранните компании да се класират за помощта.
Някои производители на автомобили искат от Министерството на финансите да гарантира, че повечето търговски лекотоварни превозни средства ще отговарят на изискванията за данъчни стимули от 7500 долара.
Байдън заяви миналата седмица, че „има промени, които можем да направим, които могат фундаментално да улеснят участието на европейските страни“.
Според Toyota Motor Corp. обаче "липсата на критерии за отговаряне на условията за (търговски кредити) може да подкопае целите на IRA за разширяване на вътрешното производство на електромобилни батерии и за поддържането на енергийната независимост на Америка".
Междувременно Tesla посочва, че търговските кредити „трябва да се прилагат изключително за търговски крайни потребители“, а потребителският данъчен кредит „трябва да се прилага изключително за индивидуални крайни потребители“.
Главният изпълнителен директор на General Motors Мари Бара сподели пред Ройтерс, че справянето с чуждестранните опасения относно стимулите е „по-сложно“ и този проблем не може да бъде решен с една маневра, добавяйки, че трябва „да се придържаме към целта на законопроекта“, изготвен от Конгреса.