Продажбите на нови леки коли в Германия спадат с 31% до 260 512 броя през ноември спрямо същия месец на 2021 г. въпреки силното търсене на електрически превозни средства, чийто дял вече надхвърля 22%, съобщава Automotive News Europe.
Tesla се нарежда сред пазарните лидери с продажби от 10 819 броя, което представлява ръст от 93% на годишна база. Компанията изпреварва по обем на продажбите южнокорейската Hyundai, която успява да продаде 10 090 превозни средства през миналия месец. Делът на американския концерн от германския пазар вече достига 2,2%. От началото на годината Tesla е продала над 52 хил. превозни средства, нареждайки се на 13-о място по обеми.
Общите продажби на изцяло електрически автомобили нарастват с 44 на сто до 57 980 броя, при пазарен дял от общите продажби в размер на 22,3%, сочат данни на регулатора KBA.
Продажбите на бензинови автомобили се увеличават с 10 процента, като пазарният дял на това задвижване достига 27,9%. Регистрациите на дизелови автомобили нарастват 28% при дял от 15,3%.
Френската марка DS на Stellantis отчита най-голям ръст на продажбите през ноември – 301%, докато MG е втора със 124 процента. Трети е Audi със 109-процентно увеличение.
Пазарният лидер, марка Volkswagen, отчете ръст на продажбите от 58 на сто, докато регистрациите на втория Mercedes-Benz се повишиха с 34 процента. Продажбите на BMW нарастат с 13%.