Основният завод на Volkswagen Group във Волфсбург работи с половината от своя производствен капацитет поради „пълен хаос“ във веригата на доставки, заяви главният изпълнителен директор на едноименната марка Томас Шефер, цитиран от Automotive News Europe.
Обикновено съоръжението изгражда около 400 хил. превозни средства годишно, като в момента темпът на производство е значително ограничен.
Според Шефер доставчиците отменят товарите с предизвестие от само един ден, като чиповете се продават с надценка до 800% спрямо обичайните цени.
„Това е катастрофа за бизнеса“, предупреждава бившият шеф на Skoda. „Това са абсурдни суми“, добавя той, говорейки пред журналисти.
През октомври ръководителят на отдела за покупки на Volkswagen Мурат Аскел каза, че автомобилният производител сключва споразумения за директна покупка, за да заобиколи проблемите в глобалните вериги на доставки.
И докато заводът във Волфсбург търпи производствени съкращения, фабриките на групата в Китай възобновяват работа след прекъсванията поради строгите коронавирусни мерки. Volkswagen рестартира дейността в завода на съвместното си предприятие с China FAW Group Co. в Чънду, както и във фабриката в Чанчун, споделя говорител. Пекин предприема постепенно разхлабване на строгите анти-Covid мерки в страната, които помрачиха производствените графици на много компании.
В края на ноември Шефер предупреди, че инвестициите в индустриални проекти в Германия и ЕС, като фабрики за батерии, ще бъдат неосъществими, ако политиците в региона не успеят да наложат контрол върху нарастващите цени на енергията в дългосрочен план.
„Освен ако не успеем да намалим цените на енергията в Германия и Европа бързо и надеждно, инвестициите в енергоемко производство или в нови фабрики за батерийни клетки в Германия и ЕС ще бъдат практически нежизнеспособни“, написа Шефер в LinkedIn, добавяйки: „Създаването на стойност в тази област ще се случи другаде“.