Volkswagen AG възобнови производството в основните си обекти в Китай, след като германската автомобилна група прекрати работа по време на последните коронавирусни блокади в азиатската страна, съобщава Bloomberg.
Компанията рестартира дейността в завода на съвместното си предприятие с China FAW Group Co. в Чънду, както и във фабриката в Чанчун, споделя говорител. Пекин предприема постепенно разхлабване на строгите анти-Covid мерки в страната, които помрачиха производствените графици на много компании.
Проблемите засегнаха и дъщерното дружество Audi, чиито модели A4, A6, Q5 и e-tron се произвеждат в Чанчун. Volkswagen и Audi не предоставят данни относно размера на загубеното производство.
Производството на конкурента BMW в Китай се стабилизира. И двете фабрики на компанията работят на пълен капацитет. „От днес или вчера вечерта производството е възстановено в Шенян", споделя производителят на луксозни автомобили. „Разбира се, че следим ситуацията", допълва негов представител.
След като се сблъска с подобни проблеми по-разно тази година, Tesla отчете рекордните 100 291 произведени в Китай електромобила, които успя да достави през ноември. По-рано в понеделник стана ясно, че компанията планира да намали производството в Шанхай с 20% поради отслабващото търсене.
Китайската BYD Co. продължава да води по обем на продажбите на електромобили при марките в Китай с 229 942 доставени автомобила, като тук се включват и плъгин хибридите, сочат данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
Междувременно местният електромобилен стартъп Xpeng обяви, че очаква ниски обеми на продажби през последното тримесечие на годината, тъй като оставащите в сила коронавирусни мерки в Китай потискат производството и търсенето на електрически превозни средства.