Американският електромобилен концерн Tesla Inc. e успял да достави 100 291 произведени в Китай електрически превозни средства през ноември, като това са най-високите месечни продажби за компанията, откакто отвори гигафабриката в Шанхай в края на 2020 г., съобщава Ройтерс, цитирайки китайската медия „Синхуа“.
Данните бележат 40-процентно увеличение на доставките спрямо октомври и 89,7-процетнен ръст спрямо ноември 2021 г. Обемите отразяват и увеличения производствен капацитет на съоръжението в Шанхай, който сега възлиза на около 1 млн. електромобила годишно.
Въпреки силното представяне китайската BYD Co. продължава да води по обем на продажбите на електромобили при марките в Китай с 229 942 доставени автомобила, като тук се включват и плъгин хибридите, сочат данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
BYD беше най-продаваната автомобилна марка в Китай през първите четири седмици на ноември, показват данни на China Merchants Bank International, като компанията, в която Berkshire Hathawey има дял, задмина по продажби марката Volkswagen в пазарен обрат, който подчертава натиска върху чуждестранните марки на най-големия автомобилен пазар в света.
По-рано в понеделник Bloomberg съобщи, че Tesla планира да свие производството в Шанхай с 20% поради забавящото се търсене на фона действащите анти-Covid мерки в Китай. Съкращенията на производството в гигафабриката на Tesla ще влязат в сила още тази седмица, споделят източници, запознати с темата.