По отношение на електрическите модели на Volkswagen – ID.3 и ID.4, новият ръководител на германската автомобилна марка Томас Шефер изрази ясно своето мнение: „Те са успешни. Но дали са такива, каквито ги искам? Не“. Сега това ще се промени, пише Automobilwoche.
Шефер подлага всичко на проверка, откакто встъпи в длъжност като изпълнителен директор на най-популярната марка в Европа. Той оценява работата на своя предшественик Ралф Брандщетер, но иска да прави нещата по различен начин. Защото големият пробив на електромобилния пазар остава далеч.
Тук започва и работата по „разкрасяването“ на семейството ID.
Електрическият ID.3 се очаква да бъде модернизиран през февруари или март, а година по-късно това ще се случи и с ID.4.
Шефер трябва да коригира основните слабости, особено при ID.3.
„Забележим и видим скок по отношение на качеството, материалите и стабилността на системата“, обещава германецът. Специално за интериора ще има по-голям екран и по-интуитивно управление. И подобрение на цялостния дизайн.
Като цяло Volkswagen ще промени всичко в ID.3, което подлежи на промяна.
Провалът на ID Life
Според Шефер, който пое ръководството на марката през юли, малкият електромобил ID Life, който беше представен през 2021 г. и се очаква да влезе в серийно производство през 2025 г., се е провалил напълно.
Бившият шеф Брандщетер, който сега отговаря за бизнеса на компанията майка в Китай, защити проекта срещу всички вътрешни критики. Но Шефер не е съгласен с него. Поради тази причина главният дизайнер на модела Йозеф Кабан трябваше да започне отначало. Когато той предоставя новия вариант, Шефер очевидно изглежда доволен.
Електрическата версия на Passat – ID.7, с пробег от 600 км, която Брандщетер прокара като идея и проект въпреки съпротивата на тогавашния изпълнителен директор на групата, Херберт Дийс, вероятно ще бъде представен още през април следващата година. Но Шефер иска още повече – десет нови изцяло електрически модела в продажба до 2026 г., значително повече от първоначалните планове на марката.
Компактните SUV модели
Очаква се новият електрически компактен SUV модел на Volkswagen да се появи като разклонение на ID.3, който може да бъде наречен ID.3 X, но с независим дизайн. А обновеният ID.2 също ще се предлага в два варианта, които ще бъдат пуснати в продажба през 2025 г. – като класически малък автомобил и SUV. Този модел ще използва платформата MEB Small и ще се сглобява в Испания, докато SUV вариантът вероятно ще се нарича ID.2 X.
Volkswagen обаче все още има проблеми с цената. Предишното базово ценово ниво от 20 000 евро вече не може да се поддържа от ID.2 с огледа на растящите разходи за производство. Новият праг вече ще бъде около 25 000 евро.
Skoda разработва ID.1
Шефер не е доволен от това. За да осигури все пак евтина електрическа кола от базово ниво, той планира още по-малък модел от семейството ID, който може да бъде ID.1. Но Volkswagen няма да е компанията, която ще го разработи.
Според Automobilwoche със задачата вече е натоварена чешката марка Skoda, където Шефер беше главен изпълнителен директор преди да се премести във Volkswagen.
Остава неясно обаче каква технология ще се използва и на каква цена може да се предлага превозното средство.
В допълнение към ID.3 и ID.4, Volkswagen в момента предлага още ID.5 и микробуса ID Buzz, както и по-големия ID.6, който е достъпен в Китай. Шефер с гордост обяви, че откакто стартира програмата ID преди две години и половина са доставени 500 000 електромобила от семейството.
Това обаче не е достатъчно, за да се конкурира успешно с Tesla германската марка.