Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. е произвел 771 382 автомобила през октомври, което представлява спад спрямо рекордните 887 733 превозни средства, отчетени месец по-рано, съобщава Bloomberg. Компанията предупреди за несигурна перспектива поради коронавирусните огнища в Китай и продължаващия недостиг на полупроводници.
Производството на най-голямата автомобилна компания в света по пазарен дял е нараснало с 23% спрямо октомври 2021 г., когато прекъсванията във веригите на доставки заради случаите на коронавирус в Югоизточна Азия ограничиха дейността на Toyota.
Концернът сега коригира част от производството си в Китай, където в някои големи градове продължават да важат строгите анти-Covid мерки.
Глобалните продажби на Toyota нарастват с 23% през октомври спрямо същия месец година по-рано, достигайки общо 832 373 автомобила.
Производството на звената Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd. достига съответно 924 132 превозни средства и 918 756 превозни средства.
В началото на ноември Toyota понижи целта си за глобалното производство, запазвайки консервативна прогноза за печалбата.
По-рано този месец компанията представи своя нов Prius - хибридното превозно средство, което проправи пътя за електрическите автомобили преди повече от две десетилетия. Петото поколение на автомобила, с по-големи колела и по-спортен дизайн предлага три различни варианта на хибридно задвижване и ще бъде пуснато в продажба тази зима, обяви японският автомобилен производител по време на събитие в Токио. Цената на новия модел остава неразкрита, въпреки че Toyota подчерта, че ще бъде „достъпен за всеки“.
Концернът е пионер при хибридните технологии, предназначени за масовия пазар, поставяйки началото на този сегмент с дебюта на Prius през 1997 г. Toyota твърди, че този тип задвижване все още има бъдеще и може да послужи като мост между конвенционалните и изцяло електрически превозни средства.