Volkswagen AG очаква тазгодишните продажби в Китай да бъдат около 3,3 млн. автомобила – обеми, подобни на тези за 2021 г., заяви ръководителят на бизнеса на германската автомобилна група в страната Ралф Брандщетер, цитиран от Handelsblatt.
Прогнозата отразява проблемите на компанията, свързани с негативното въздействие на коронавирусните мерки на Пекин и продължаващия недостиг на чипове, съобщава Ройтерс.
Предишната прогноза на Volkswagen за продажбите в Китай през 2022 г. беше за 3,85 млн. автомобила, колкото бяха и през 2020 г. Но концернът, втори по големина в света по пазарен дял след Toyota, коригира оценката в средата на годината, заяви Брандщетер.
През юли компанията обяви, че месечните продажби на цялата група са се подобрили значително към края на второто тримесечие – но приложената програма за наваксване на забавянето от първото полугодие не е достатъчна, за да компенсира загубите, изтъква Брандщетер.
Групата все още очаква да удвои продажбите си на електрическото семейство ID в Китай спрямо обемите от миналата година, както е планирано, добавя още германецът.
Новите коронавирусни ограничения през последните седмици не са засегнали фабриките на Volkswagen в Китай, въпреки че някои дилъри трябваше да преустановят работа, добавя Брандщетер.
Той планира да посети „възможно най-скоро“ фабриката на концерна в Синдзян, за която се твърди, че са налице нарушения на човешките права.
В последния финансов отчет Volkswagen обяви, че Китай стои в основната на ръста на продажбите на изцяло електрически автомобили за третото тримесечие. Делът на автомобилите с това задвижване от общите продажби на концерна достига 6,8%. От началото на годината компанията е продала 366 400 изцяло електрически коли, което е с 25% повече спрямо отчетените преди година 293 000 превозни средства с батерии.