fallback

Съвместното предприятие на Toyota и Panasonic планира да строи нов завод в Япония

Prime Planet търси терен, където да изгради ново производствено съоръжение в близост до пристанище и с достъп до чиста енергия

11:29 | 21.11.22 г.

Съвместното предприятие за производство на батерии между Toyota Motor Corp. и Panasonic Holdings Corp. - Prime Planet Energy & Solutions Inc., търси терен, където да изгради ново производствено съоръжение в близост до пристанище и с достъп до чиста енергия, за да бъде в крак с потребителското търсене на електромобили, заяви президентът на компанията Хироаки Кода, цитиран от Bloomberg.

Prime Planet, която беше основана през 2020 г., също така планира да намали производствените разходи, като възприеме т.нар. кайзен стратегия на Toyota – философия, която е основана на убеждението, че всеки процес може да се подобри, независимо колко ефективен е той.

Намаляването на разходите и производството на достатъчно батерии за електрически автомобили е от ключово значение за Prime Planet на фона на нарастващите цени на суровините. Toyota, глобален лидер при продажбите на леки коли, обеща да предложи „най-широката възможна гама от автомобилни задвижвания“ и задели около 4 трлн. йени (28,6 млрд. долара) за електрификация на своите продукти.

„Ключът е в това до каква степен можем да минимизираме разходите, а след това и колко бързо можем да пуснем много производствени линии, когато му дойде времето“, изтъква Кода.

Prime Planet планира да намали разходите си с 60% до 2025 г. спрямо нивата от 2020 г., добавя японецът. В момента компанията произвежда батерии във фабрика в Химеджи, крайбрежен град западно от Токио. Кода отказа да предостави допълнителна информация за потенциален нов производствен обект.

През август Toyota заяви, че ще инвестира до 5,6 млрд. долара за увеличаване на производството на батерии за електрически автомобили в Япония и САЩ. В Япония част от тези пари ще бъдат използвани за съоръжението в Химеджи, докато друга част ще отиде за завод в Северна Каролина.

Prime Planet работи и върху съкращаване на времето за изпълнение на плана, посочва Кода. „Трябва да повишим нашата конкурентоспособност и да предложим по-ниски цени, тъй като батериите все още съставляват голяма част от общата стойност“ на електромобилите, добавя той.

Делът на Prime Planet от световния пазар на батерии за електромобили е малък в сравнение с тези на Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., BYD Co., LG Energy Solution Ltd. Японската Panasonic се нарежда едва на четвърто място с пазарен дял от около 8,1%.

За да навакса с изоставането, правителството на Япония изготви план за разширяване на глобалния производствен капацитет до 600 гигаватчаса до 2030 г., от които 150 гигаватчаса ще бъдат ситуирани в страната. Японската Асоциация на доставчиците на батерии призова за около 2,3 трлн. йени държавна помощ, заявявайки, че местните компании се нуждаят от подкрепа, за да се конкурират с чуждестранните конкуренти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:29 | 21.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още