General Motors Co. планира да разшири своята верига на доставки на електромобилни батерии в Северна Америка, след като до момента американският автоконцерн си осигури приблизително 20 сделки като част от стратегия, която ще му помогне да настигне Tesla Inc. на пазара на електромобили, съобщава Ройтерс. Също така GM иска да постигне рентабилност по отношение на своя електромобилен бизнес през следващите няколко години.
Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара и други ръководители на компанията ще информират инвеститорите в четвъртък за напредъка на автомобилния производител по отношение на планираното увеличаване на производствения капацитет. GM се стреми да достави 1 милион електрически превозни средства годишно в Северна Америка до 2025 г.
EV Raw Materials, ново звено на GM, следи внимателно развитието при осигуряването на достатъчно материали за батерии.
„Наблюдавайте това пространство“, изтъква Шам Кунджур, изпълнителен директор на подразделението.
Осигуряването на повече вътрешен капацитет за катодни активни материали е един от приоритетите на EV Raw Materials, добавя той.
По думите му звеното консолидира различни екипи, експерти по сливания и придобивания, фокусирайки се върху съвместните предприятия, капиталовите инвестиции и съюзи, за да си осигури достъп до батерии и съответните материали.
Tesla пое водеща роля в осигуряването на собствено производство на батерии в САЩ чрез своята първа гигафабрика в Рино, Невада.
Сред традиционните производители на автомобили в Северна Америка, GM се придвижва най-бързо към стратегията на Tesla за изграждане на мрежа за производство на батерии - от извличане на литий до сглобяване на батерийни пакове и клетки. Съвместното предприятие на GM с LG Energy Solutions, Ultium LLC, обяви планове за изграждане на четири завода за батерии в Северна Америка.
Междувременно новите федерални политики за субсидиране на електрическата мобилност, подписани от президента Джо Байдън през август, част от Закона за намаляване на инфлацията, биха могли да превърнат тази вътрешна верига на доставки на батерии във федерално финансиран тласък към изпълнение на целите на GM.
Данъчните субсидии за електромобили на Вашингтон са предназначени да подкрепят местното производство на батерии и електромобили. Те биха могли да доближат GM до рентабилност по отношение на този бизнес и да осигурят по-достъпни модели като Chevrolet Equinox, който ще се предлага при начална цена от около 30 000 долара, приблизително половината от цената на Tesla Model Y.
До каква степен GM ще се възползва от федералните субсидии зависи от това как техническите правила са написани от съответните министерства и агенции. Анализаторите очакват Tesla като цяло да извлече най-голяма полза от всеки друг конкурент до 2030 г.
GM обяви 14 сделки, свързани с производството на батерии в Северна Америка от май 2021 г. досега.
Федералните субсидии ще помогнат на концерна и неговите конкуренти да намалят нежеланите разходи, с които ще се сблъскат новите им звена за производство на батерии в Северна Америка на фона на съперничеството с китайските производители на батерии, коментира Прабхакар Патил, бивш изпълнителен директор на производителя на батерии LG Chem.