Китайският автомобилен производител Great Wall Motor обеща да удвои инвестициите си в Тайланд, за да запази своята позиция на една от водещите марки за електрически превозни средства в страната, докато конкуренцията там се засилва, съобщава Nikkei Asia Review.
Откакто компанията навлезе на пазара в Тайланд преди две години, тя е инвестирала 12 млрд. бата (334 млн. долара) в производството на електромобили и е наела повече от 3000 души персонал, казва Наронг Шриталайон, управляващ директор на Great Wall Motor за Тайланд.
„Планираме да инвестираме общо 22,6 млрд. бата в Тайланд“, изтъква той. „Ще произвеждаме не само електромобили, но и части и инфраструктура за електромобили, за да тласнем Тайланд към превръщането му в център за производство на електромобили в рамките на [Асоциацията на страните от Югоизточна Азия]“, добавя Наронг.
Great Wall навлезе в Тайланд през 2020 г., когато придоби завод за сглобяване на автомобили от General Motors. От началото на годината тя е продала 11 796 превозни средства. По този начин китайците надминават прогнозата от 2021 г. на Индустриалната федерация на Тайланд, която очакваше продажбите на електромобили на всички марки да достигнат общо около 10 хил. броя през 2022 г.
Но анализаторите са много по-оптимистични по темата.
TTB Analytics, подразделение на TMB Thanachart Bank, прогнозира, че продажбите на електромобили в Тайланд ще достигнат 63 600 броя до края на годината, което би било ръст от 539% спрямо данните за 2021 г., подкрепен от стремежа на правителството за увеличаване на търсенето.
Между януари и септември Great Wall е продала 8094 броя от два модела: хибридния SUV HAVAL H6 и субкомпактния електромобил Ora Good Cat. Това превърна Great Wall в най-голямата електромобилна компания в Тайланд по пазарен дял.
Наронг приписва скока в продажбите на електромобили на държавните субсидии, които правят електрическите коли по-достъпни и които в крайна сметка трябва да привлекат повече компании да произвеждат на местно ниво.
През февруари правителството одобри потребителски субсидии между 70 хил. бата и 150 хил. бата на превозно средство, в зависимост от модела и капацитета на батерията.
През юни властите намалиха вносните мита за електромобили до 2% от 8% преди това в замяна на обещания от страна на производителите в крайна сметка да обособят местни производствени дейности.
Политиките имат за цел да помогнат на Тайланд да се превърне в център за производство на електромобили в АСЕАН и до 2030 г. да увеличат дела на електромобили от общите продажби до 30%.
Тъй като се очаква търсенето да расте, Great Wall планира да пусне четири нови електрически модела през следващата година, споделя още Наронг. Той добавя, че Great Wall ще продължи да развива електромобилни технологии, за да превърне своя монтажен завод в провинция Районг в интелигентна фабрика.
„Стремим се да създадем нашия завод в Районг, така че да бъде център за производство на електромобили в АСЕАН“, допълва Наронг.
По думите му фабриката ще стартира с годишен производствен капацитет от 80 хил. превозни средства.
„Около 60% от производството ще бъде насочено към вътрешния пазар, а останалите 40% към износ“, изтъква той.
В понеделник Great Wall пусна в експлоатация бързозарядна станция в популярния търговски район Siam Square и иска да увеличи броя на тези обекти до 12 хил. в цялата страна до 2030 г.